علت اصلی افزایش قیمت دلار از نظر آقای رییس جمهور

پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۷

 در روزهای اخیر به خاطر افزایش قیمت دلار، برخی تحلیل های مختلف در مورد افزایش درآمد دولت از نفت سر و صدا به پا کرد.

سازمان برنامه و بودجه کشور در مقابله با این خبرها عنوان کرد: درآمدی از طرف افزایش نرخ ارز به منبع های بودجه‌ی دولت اضافه نشده، چرا که تمام ارز دولت، خرج تامین اقلام اساسی، سازمان های دارو، وسایل پزشکی، دامی و کشاورزی به قیمت دلار 4200 تومان شده است.  

در بیانیه از این سازمان، گفته شده است که بودجه سال نود و هفت طبق دلار 3800 تومان تنظیم شده ولی ارز دولتی قیمتی معادل 4200 تومان دارد. 
حال این تفاوت بین دو نرخ ارز 38000 تومان و 4200 تومان در نزد بانک مرکزی در حسابی نگه داری می شود و همۀ آن مورد استفادۀ پرداخت هزینه های اقلام اساسی که در بودجه 97 به نرخ 3800 تومان برآورد شده بود، می شود.

17 شهریور، آقای رییس جمهور در جشنواره شهید رجایی عنوان کرد: در حال حاضر نوسان هایی که در بازار ارز امروز وجود دارد، 2 سرمنشاء دارد که مقداری از آن به خاطر فشارهای خارجی و آمریکاست و بخش دیگر آن داخلی است.

این منشاء داخلی این است که وقتی صادرکننده های دولتی و خصوصی ارز حاصل از صادرات را به سامانه نیما منتقل نمی کنند و با تاخیر 48 ساعته این کار را انجام می دهند، نوسان قیمت دلار بالا می رود.

آقای رییس جمهور افزود : در حال حاضر، جمع کل صادرات غیرنفتی کشور تقریبا 40 میلیارد دلار است که با گذشت 6 ماه از سال تنها 20 میلیارد دلار آن وارد بانک مرکزی و سامانه نیما شده است و این یعنی خیانت به کشور! به نظر شما این هم تقصیر آمریکا و رژیم صهیونیستی است؟! با اینکه آن ها در فکر ضربه زدن به ما هستند، اما ما خودمان چه کار می کنیم؟!

مطلب مرتبط 10 روش دقیق پیش بینی قیمت دلار برای قبل و بعد تحریم های آمریکا + فرمول (شهریور 97)

 

صرافی ارکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.