تزریق 2 میلیون سکه در مهر و آبان برای چه هدفی است؟!

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷

عضو هییت مدیره طلاوجواهر تهران، آقای محمد کشتی‌آرای دربارۀ تاثیر نرخ دلار بر بازار سکه و طلا عنوان کرد: نرخ ارز بر همۀ بازار ها مانند طلا و سکه اثر مستقیم بگذارد. از دیروز که قیمت دلار روندی کاهشی داشته است و قیمت دلار آمریکا به 12200 تومان رسید، سریعا اثر خود را بر قیمت سکه و قیمت طلا گذاشت. به شکلی که در چند روز گذشته  شاهد کاهش قیمت 600 هزار تومانی سکه بوده ایم.

وی گفت: در کل بخش‌نامه جدیدی که بانک مرکزی درمورد اجازه صرافی ‌ها برای تهیه ارز از سیستم سامانه نیما، اثر مفیدی بر روی نرخ سکه وطلا گذاشته است و باعث شده تا با جواب دادن به تقاضا، قیمت‌ها و نوسان ها را کم کند. به صورتی که سکه در چند روز گذشته نزدیک به 350 هزار تومان از حباب خود را از دست داده و گفته می وشد که 800 هزار تومان دیگر هم حباب دارد.

وی با اشاره به پیش‌فروش سکه گفت: بر اساس شواهد در مهر و آبان امسال تقریبا 2 میلیون سکه واگذار می شود که با شیوه‌ی مدیریت فعلی انتظار می‌رود که قیمت ارز و سکه در بازار کم شود و البته امیدوارهستیم که سکه‌هایی که پیش فروش می شوند وارد بازار شوند.

وی افزود: هنگامی که خریدار روند افزایشی قیمت را می بیند از وارد کردن سکه به بازار خودداری می‌کند تا سود خود را به بیشترین اندازه خود برساند ، واضح است در شرایطی که این روند برقرار نباشد، آن را به بازار تزریق خواهد کرد.

کشت آرای در مورد به‌روز ترین قیمت انواع سکه گفت: هنگامی که امروز قیمت هر قطعه سکه تمام با تصویرامام خمینی 3 میلیون شده بود، با گران شدن دوبارۀ آن به قیمت 4 میلیون و 60 هزار تومان افزایش یافت.
با همۀ این اوصاف باید دید این حجم از سکۀ تزریقی در مهر و آبان از یک طرف و اعمال احتمالی تحریم ها چه سرنوشتی را برای قیمت سکه و طلا رقم خواهد زد، هر چند شاید برای پیش بینی قیمت دلار این روند برقرار نباشد و عوامل بسیاری مانع از به واقعیت پیوستن توقعات ما شوند.  

 

صرافی ارکان
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.