عید قربان، کار دست قیمت دلار و سکه داد!

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

روز سه شنبه برای بازار ارز جزو روزهای پر رفت و آمدیی بود که قیمت دلار را به شدت دچار نوسان های عجیب و غریب کرد.

در محدوده میدان فردوسی قیمت ارز و سکه روند افزایشی داشتند، به گونه ای که قیمت دلار ۱۰۷۵۰ تومان و قیمت یورو ۱۲۵۰۰ تومان به فروش می رسید.
همچنین صرافی های مجاز و دارای صلاحیت از نظر بانک مرکزی طبق ضوابط و در چارچوب این نهاد، ارزهای خدماتی را به نرخ ارزهای معین معامله می کردند.

قیمت دلار در صرافی ها ۱۰۵۵۰ تومان و قیمت یورو در آن ها به ۱۲۲۵۰ تومان خرید و ۱۲۳۵۰ تومان فروخته می شد.
دربارۀ افزایش قیمت دلار و قیمت یورو، صرافی ها می گویند: به دلیل اینکه به تعطیلات عید قربان نزدیک می شویم به همین خاطر با کاهش عرضه و فروش روبه‌رو هستیم و همه در حال حاضر فقط در نقش خریدار ظاهر می شوند!

نتیجه این موضوع این می شود که تقاضا به شدت بالا می رود، این در حالیست که از ۲ روز قبل فروشنده به ندرت در بازار پیدا می شد، الان که دیگر بازار عاری از هرگونه فروشنده ای شده است!

از آنجایی که قیمت سکه متناسب با قیمت دلار نوسان می کند و معمولا بالا و پایین شدن قیمت سکه با قیمت دلار به طور همزمان رخ می دهد، قیمت سکه هم تا حدودی بالا رفته است به گونه ای که قیمت هر سکه تمام بهار آزادی به ۳ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان رسیده است، این در حالیست که قیمت سکه در روزهای اخیر به ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته است.

در ادامۀ این نوسانات باید ممنتظر ماند و روند بالا و پایین شدن قیمت سکه و دلار را نظاره کرد، چرا که در اواخر هفته آتی عید غدیر خم پیش رو هست و به احتمال خیلی زیاد قیمت دلار و سکه به مانند نوسان های خود در روزهای قبل عید قربان نوسان خواهند کرد و بدین صورت می توان قیمت سکه و دلار را برای هفته آینده هم پیش بینی کرد!

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.