خاطرخواه های دلار کم شدند!

یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۷

بر عکس 2 هفته قبل که متقاضی دلار در بازار ارز باعث افزایش قیمت دلار شده بود، فعالان اقتصادی می‌گویند در روزهای اخیر درخواست برای خرید دلار کم شده است و مردم در حال حاضر ارز نمی خرند.

در بازار ارز آزاد قیمت دلار تا 10500 تومان کم شده است و سیر نزولی خود را ادامه داد. این در حالی است که قیمت در دلار در روز های قبل آن سیری صعودی به خود گرفته بوده ایت. همچنین این موضوع در مورد نرخ ارز یورو هم صدق می کند چرا که قیمت یورو که به 12400 تومان رسیده بود دوباره کاهش پیدا کرد و به 12150 تومان معامله می شود.

 همچنین قیمت ارزی که صرافی ها بر روی تابلوی صرافی خود درج کرده اند و طبق دستورالعمل بانک مرکزی، ارز را به بیست و سه گروه مانند مسافران و دانشجویان و .... می فروشند، آن هم کاش داشته و دلار ن 10450 تومان و یورو آن تا 12000 تومان افت داشته است.

حال موضوعی که چرا دلار و یورو همچنین روندی را در پیش گرفته اند، موضوعی است که فعالان اقتصادی و صاحبان صرافی ها می‌گویند این روزها به اندازه ای تقاضا برای خرید دلار و یورو کاهش یافته است و مراجعه برای معامله ارز به خصوص خرید آن به مانند هفته ای اخیر نیست. 

علت این کم شدن هم به اندازۀ به این موضوع برمی‌گردد که بعضی صرافی‌ ها در حال مهیا کردن ارز مورد نیاز گروه‌های خاص می باشند و از طرف دیگر در حال حاضر بعضی از بانک‌ها اوراق مشارکت هجده درصدی را انتشار دادند که خود تا اندازه ای با زیاد شدن نرخ سود بانکی هماهنگ بوده و کسانی که ریسک زیادی برای خرید دلار دارا نمی باشند، منابعی از خود را ترجیح می دهند و در  بانک سرمایه‌گذاری می کنند.

ضمن اینکه گفته می‌شود که عرضه ارز از طرف بانک مرکزی به اندازه ای در بازار انجام شده و بعضی از صرافی ‌ها با دارایی بیشتری در حال پرداخت نرخ ارز در خصوص خدمات مقرر شده، می باشند که خود در کم شدن قیمت ها موثر بوده است. صاحبان صرافی می‌گویند که دلیل های موجود باعث تضمین جریان ارزی در بازار ارز نمی باشد و پس از مدتی متوقف شدن آن ممکن است باعث تغییر های مختلف در بازار ارز می شود.

 

صرافی ارکان - شرکت تضامنی صرافی عباسی و شرکا

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.