نرخ دلار در صرافی ها خبرساز شد!

یکشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

براساس شنیده ها در حال حاضر، نرخ دلار که در صرافی ها معامله می شود بیشتر از  بازار ثانویه می باشد و به نوعی قیمت دلار در صرافی ها حباب است.

 پس از از مدت ها صبر و سردرگمی در بازار ارز، دیروز نرخ ارز در اولین روز کاری از صرافی ها، بر روی تابلو ها نمایان شد که قیمت دلار و قیمت یورو مانند سابق بیشتر کانون توجه دیگران بود. 

این درحالی است که بسته جدید ارزی دولت، بدون تغییر ماندن قیمت کالاهای اساسی و دارویی تا پایان سال است و همچنین تخصیص ارز 4200 تومانی در این مدت به این اصناف است.

با شروع اجرای بسته جدید ارزی دولت که در روزهای اخیر به وسیلۀ رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد، معامله آزادانه ارز به وسیلۀ واردکننده ها، صادرکننده ها و صاحب صرافی با قیمتی مورد توافق در بازار مجاز شد. 

بازار ثانویه که بازاری برای خریداران عمده ارز و همچنین جایی برای تامین ارز کالاهای مورد نیاز کشور به جز مواد اساسی، می باشد با نقش آفرینی تمام بازیگرها، ساختار یافته و نرخ ارز بدون دخالت بانک مرکزی در روند بازار، به وجود آمده و به صورت طبیعی تعیین کننده بودن در نرخ ارز ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است، تعیین نرخ ارز در حال حاضربه وسیلۀ بازار ارز انجام می شود؛ ضمن اینکه معامله های بین صرافی ها نیز به وسیلۀ سامانه سنا مانعی ندارد که انجام شود. 

همچنین سیستم نظارت بانک مرکزی از امروز فعالیت گسترده ای را با سیستم های قضایی برای نظارت و کنترل فعالیت صرافی ها شروع کرده است.

باید منتظر ماند که وضع و حال بازار ارز امروز چگونه می شود و باتوجه به این فرق بین قیمت دلار در صرافی ها و نرخ ارز در بازار  چه رویه ای را در پیش خواهد گرفت.

 

صرافی اَرکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.