خلاصه صحبت های رییس جدید بانک مرکزی، برای آینده اقتصاد و ارز (14 مرداد)

یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷

رییس جدید بانک مرکزی، عبدالناصر همتی امشب در برنامۀ زنده گفتگوی ویژه خبری شبکه 2 گفت: طبق برنامه ریزی ها واردات که قبل با نرخ ارز 4200 تومان انجام می شد، حال به مرور با قیمت 4400 تومان واردات انجام می شود.

وی افزود: با تعطیلی صرافی ها دردی دوا نشد بلکه وضعیت نابسامان تر شد به همین خاطر به این نتیجه رسیدیم که از سر گرفتن روند قبلی مفیدتر می تواند واقع شود و دوباره صرافی ها شروع به کار خواهند کرد.
همتی، تراز ارزی کشور عددی مثبت خواند و گفت: در اقتصاد مشکلی نداریم که ما را محدود کرده باشد، به همین خاطر فعالان اقتصادی می توانند در بازار ارز با فعالیت خود به این چرخه قوت ببخشند.

وی ضمن تشکر از سران سه قوه اعلام کرد که به زودی نتیجۀ نهایی طرح و مجوز آن، خدمت سه قوه ارائه خواهد شد.

عبدالناصر همتی در شرح جزئیات بسته ارزی اضافه کرد: در کشور تنها یک بازار ارز وجود دارد و نگاه همه افراد، از رهبر تا مردم به این بازار است و اقلام اساسی هم باید به نرخ همین بازار تهیه شود؛ چرا که دغدغۀ مقامات ارشد ثابت ماندن قیمت این اقلام و بدون افزایش یافتن نرخ آن ها هنگام فروش به مردم می باشد، به همین خاطر قرار شد مسئولان وزارتخانه های بهداشت، کشاورزی و صنعت یک لیست دقیق و کامل از همۀ اقلام و اجناس اساسی مورد نیاز مردم تهیه کنند تا با قیمت دلار 4200 تومان تامین شوند و تا فروردین ماهِ سال 98، این قیمت ها تغییری نکنند.

همتی اضافه کرد: براساس صحبت ها، قرار بر این است که مسئولان این حوزه ها به دقت بر قیمت گذاری کالاها  به هنگام مصرف نظارت کامل را داشته باشند و همچنین در این مورد، رییس جمهوری بر این موضوع تاکید کرده است و وی شخصا این موضوع را روزانه پیگیری و کنترل می کند.

 

صرافی ارکان

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.