خریداران سکه منتظر خبر جدیدی در مورد قیمت سکه و قیمت دلار باشند!

سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷

هنگامی که قیمت سکه به ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید، هجوم های عجیب و غریبی برای خرید سکه ایجادش شد.

با این تفکر که "بخریم، چون بازم گرون میشه، اینطوری سود میکنیم! " همۀ افرادی که به دنبال خرید سکه با چنین ذهنیتی میروند، دلخوش کرده اند به زمانی که سکه در بازار ارز نایاب شود و اینگونه کفه‌ی تقاضا سنگین تر شود یا بهتر بگوییم، عرضه کمتر می شود!

اما مسئله ای که به آن توجه نشده، یک سری سیاست های مقابله با افزایش قیمت ارز دلار و یورو و همچنین قیمت سکه و طلا وجود دارد که با اعمال آن ها ممکن است این ریسک خریداران سرانجام فاجعه آمیزی داشته باشد.

در این بین خبری از طرف رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران به گوش رسیده است که با توجه به افزایش نقدینگی حال حاضر، احتمالا چاپ اسکناس ها شروع خواهد شد و این یعنی قیمت اجناس را افزایش می دهد و از طرف دیگر ارزش پول ملی را از چیزی که الان هست، بسیار کمتر می کند! که خود این مسئله، زمینه ساز حادتر شدن مشکلات اقتصادی خواهد بود و در مورد پیش بینی قیمت دلار می توان گفت با رخ دادن این موضوع، احتمال خیلی زیاد قیمت دلار باز هم افزایش خواهد یافت. 

نکته دوم که باید به آن توجه شود، براساس گفته رییس اتحادیه طلا "بازار سکه و طلا خالی از سکه شده است، به همین دلیل بازار سکه و طلا روزهایی آرام را می گذراند"، اما این آرامش قبل از طوفان است، چرا که این احتکارها بالاخره یک روز باید پایین یابد، آن زمان است که عرضه به شدت بالا خواهد رفت و همۀ سکه داران متضرر خواهند شد، به همین دلیل است که می گویند، خریدن سکه در این روزها ریسک به حساب می آید و نباید برای خرید هجوم برد. از قدیم گفته اند "هرکی خربزه بخوره باید پای لرزشم بشینه!"
  

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.