بمب قیمت دلار چه زمانی منجر می شود؟ (10000 تومان!)

یکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷

بار دیگر همه در شوک خبر 10000 تومنی شدند قیمت دلار رفتند. بعد از ظهر 1شنبه، قیمت دلار به نرخ آزاد به 10000 تومان رسید.

علی رقم اینکه یورو به عنوان ارز رسمی کشور معرفی شده است اما هنوز به ارز دلار نگاه ویژه ای می شود و اخبار قیمت دلار زودتر پخش می شود! روز شنبه قیمت یورو 11128 تومان و سرانجام در روز 1شنبه، قیمت یورو به 12920 تومان رسید!

دیگر سرتیتر خبرگذاری های معتبر، افزایش قیمت سکه بود که روز به روز به ارتقای رکورد خود ادامه می دهد، امروز سکه تمام بهار آزادی به قیمت 4 میلیون و 400 هزار تومان معامله شده است. 
نوسان نرخ ارز و قیمت سکه به شدت توجه همگان را به خود جلب کرده است، به گونه ای که همه، قیمت لحظۀ نرخ ارز و قیمت سکه را رصد می کنند.

در این بین، عبدالناصر همتی، رییس جدید بانک مرکزی در روز شنبه همزمان با رکورد شکنی های قیمت ارز و قیمت سکه، معرفی شدند.
او در وضعیتی به این منصب رسیده است که آمریکا از برجام خارج شده است و قیمت دلار و قیمت سکه روز به روز به رکوردشکنی خود ادامه می دهند.

دولت 3 ماه پیش، برای کنترل  قیمت ارز و سکه، اعلام کرد که همۀ نرخ های آزاد، به غیر از نرخ دلار دولتی "غیر قانونی" هستند. هر چند این استراتژی مخالفین زیادی داشت و در نهایت خیلی به بهبود اوضاع کمکی نکرد. 
امروز، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در پی افزایش التهابات، اعلام کرد که همۀ اطلاعات مربوط به خریداران ارز جمع آوری خواهد شد و کارگروۀ ویژه برای ارز و سکه و خودرو تشکیل می شود.

بانک مرکزی در روز یک شنبه قیمت دلار دولتی را از 4200 تومان به 4400 تومان افزایش داد.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.