بیت کوین‌دزدی، به راحتی هر چه تمام تر!

شنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۷

اخیرا یک بدافزار در حال کامل شدن توسط روسی ها یافت شده است که با بررسی شرایط کامپیوتر، تلاش می کند کیف پول بیت کوین آن را به سرقت ببرد  و در صورت عدم وجود کیف پول، یک پوشه استخراج ارز مجازی بر روی دستگاهِ مورد نظر نصب می شود. این بدافزار در حال توسعه، تاکنیک جدیدی را برای سوءاستفاده از کامپیوترهای کاربران استفاده می کند.

طبق گزارشی ،اگر کامپیوتر آلوده به بد افزار دارای کیف پول بیت کوین باشد، بدافزار پوشه باج‌افزار رمزگذار را در محل مودر نظر ایجاد می کند. اما اگر در کامپیوتر شخص هیچ گونه پوشه ای مرتبط با ارز دیجیتالی نباشد، یک برنامه استخراج ارز مجازی بر روی دستگاه نصب می گردد تا با استفاده از قدرت کامپیوتر، ارز دیجیتالی ایجاد کند.

پوشه استخراج کننده ارز دیجیتالی، آخرین افزوده به تِروژان راخنی است. این یک خانوادهِ بدافزار است که از سال 2013 وجود دارد و به طور پیوسته در طول این سال ها تکمیل شده اند. این گونه به نظر می رسد که سازنده های این بدافزار، روش های قدیمی و سنتی یورش به کامپیوتر را با موج استخراج ارز دیجیتالی ترکیب کرده اند.

اورخان مامدوف تحلیلگر بدافزار در شرکت کَسپِراسکای می گوید: این نمونه ای دیگر از نگرشِ مجرم ها به قربانی ها است. آنها در حال تلاشند که به شکل مستقیم یا غیر‌مستقیم از قربانی باج بگیرند.
محققان کَسپِراسکای از روز ایجاد این بدافزار تا به امروز، روندِ تکامل آن را مورد بررسی قرار داده اند. بدافزار عنوان شده شبیه به نمونه های دیگر فرایند مجرمانه خود را با فرستادن یک ایمیل به قربانی های احتمالی شروع می کند.

این حمله ها مخصوصا اکثرن در روسیه متمرکز شده، به شکلی که بیشتر از ۹۵ درصد قربانی‌ها در این کشور هستند و این ایمیل ها نیز در روسیه نوشته شده‌اند.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.