مرگ خاموش بیت کوین!

دوشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۷

در روزهایی که بیت کوین مرگ تدریجی را تجربه می کند، کارشناسان براساس سرچ های گوگل عوامل مختلفی که در کاهش محبوبیت بیت کوین موثر بوده اند را بررسی کرده اند .
مهم‌ترین آنها منتشر شدن خبرهایی من باب هک شدن حساب شخصی کاربران ارز دیجیتالی و همچنین سرقت شدن میلیون‌ها دلار از حساب کاربران در سراسر جهان بوده است.

اگرچه بیت کوین در مقام مقایسه با بقیه ارز های رمزگذاری شده ، کمتر مورد هجوم حمله های سایبری قرار می‌گیرد، اما اینگونه به نظر می رسد که کاربران دیگر همانند گذشته به ارزهای دیجیتالی اعتمادی ندارند.
نبودِ سازمانی واحد برای نظارت بر سیستم بیت کوین یکی از مهم ترین عوامل زمین خوردن بیت کوین و همچنین قیمت بیت کوین بوده است.به گونه ای که اگر کاربری متضرر شود هیچ ارگانی پاسخگو نمی باشد.

از سوی دیگر دنیای اقتصاد جهان هم خیلی از این زمین خورد بیت کوین ناراضی نمی‌باشد چون نمی‌توانند درآمدی از آن داشته باشند که همین مزید بر علت شده بود تا برای بیت کوین و به طور کلی برای سرمایه‌گذاران در ارزهای دیجیتالی مالیات در نظر بگیرند.

در اصل افزایش محبوبیت ارز های دیجیتالی و من جمله آنها بیت کوین در بسیاری از جهات برای دنیای اقتصاد جهانی خطرآفرین است؛ نخستین مشکل موجود در این گونه از ارز ها نبود دسترسی به حساب کاربران و ناتوان بودن دولت ها در بازبینی و سازماندهی آنها می باشد. همین موضوع موجب شده تا استفاده از ارز های دیجیتالی به یکی از امن‌ترین و بهترین روش های حال حاضر برای پول‌شویی تبدیل شود.

هنوز هم نمی توانیم بیت‌کوین را یک ارز دیجیتالی از بین رفته بدانیم اما اگر فرآیند فعلی ادامه دار شود، مب شود پیش بینی کرد که پایان کار بیت کوین نزدیک است!

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.