عملکرد بیت کوین مشابه سه ماه ابتدایی 2021، نوسان در پیش است؟

شنبه ۵ فروردین ۱۴۰۲

رشد خوب بیت کوین در سه ماه ابتدایی سال 2023 باعث شد توجه بسیاری از سرمایه گذاران و تحلیلگران به بزرگترین رمزارز بازار معطوف شود و این عملکرد را با سه ماه ابتدایی سال 2021 مقایسه کنند. در حالی که مشابهات زیادی وجود دارد، برخی از خبرگان بازار در مورد اینکه انتظار داشته باشید تاریخ دقیقا خود را تکرار کند هشدار میدهند. 

بر اساس اظهارات تحلیلگر بازار Maartunn، عملکرد کنونی قیمت بیت کوین مشابهت‌هایی با عملکرد خود در 3 ماهه ابتدایی سال 2021 دارد. 

Maartunn میگوید در حالی که نباید انتظار داشته باشیم عملکرد قیمت دقیقا تکرار شود، مهم است که مشابهت‌های بین بازار کنونی و سال 2021 را نادیده نگیریم، چرا که ممکن است در ادامه با نوسان مواجه باشیم. 

 

چرخه بیت کوین

 

آیا بولران بیت کوین به تاخیر می‌افتد؟

بر اساس مقایسه‌ای که تحلیلگر بازار Maartunn بین سه ماه ابتدایی 2021 و 2023 انجام داده است و در پاسخ به تحلیلگر دیگر به نام CryptoCon، یک اصلاح کوچک و کوتاه مدت ممکن است برای بیت کوین ضروری باشد تا سوخت بولران کنونی تامین شود.  

این مساله در چرخه‌های بیت کوین متداول است و خصوصا زمانی که قیمت از میانگین متحرک EMA50 عبور میکند بیشتر محتمل میشود. بعد از این شکست رو به بالا، بیت کوین معمولا یک تست مجدد را طی بولران تجربه میکند. 

تست مجددا سطوح حمایت کلیدی، مانند اصلاحی که در 3 ماهه ابتدایی 2021 رخ داد و احتمالا در سال 2023 نیز رخ دهد، به عنوان یک اصلاح سالم و ضروری برای حمایت از سالها سود برای بیت کوین شناخته میشود. CryptoCon اعتقاد دارد که یک اصلاح در قیمت بیت کوین میتواند به سود رشد بلند مدت این رمزارز باشد و مشابهت‌های این دو بازه زمانی را بیشتر میکند. 

با ایجاد یک مسیر حرکت پایدار، یک اصلاح میتواند به یک بازار باثبات‌تر و پایدارتر کمک نماید. 

 

 

نمودار ema بیت کوین

 

حمایت‌های کلیدی برای بیت کوین در صورت وقوع پولبک

در شرایطی که پولبک در قیمت بیت کوین اتفاق بیفتد، بسیار مهم است که گاوها بتوانند سطوح 24,000 دلار و 25,000 دلار را حفظ کنند تا جلوی ریزش بیشتر گرفته شود. این محدوده یک بازه مهم انباشت برای خرید بیت کوین بیشتر در روند صعودی کنونی است، که میتواند رالی را گسترش دهد و کمک کند تا بیت کوین سطح 30,000 دلار را با قدرت از پیش روی بردارد. 

با این حال، در شرایط ریزش قیمت بیت کوین، اگر قیمت آن به پایین سطح 24,000 دلار برسد، بسیار مهم خواهد بود که گاوها بتوانند سطوح 21,000 دلار و 19,000 دلار را حفظ کنند. 

این سطوح میتواند حمایت‌های حیاتی در کف قیمت باشد تا در بدترین سناریو ممکن جلوی ریزش بیشتر قیمت را بگیرند. 

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین تا حدودی پایدار مانده است و در حدود 27,900 دلار معامله میشود. علیرغم این، بیت کوین همچنان نزدیک یک مقاومت مهم در محدوده 28,600 دلار است، که میتواند به عنوان یک مانع مهم قبل از تلاش بیت کوین برای عبور از 30,000 دلار محسوب شود. 

در مجموع، یک اصلاح کوتاه مدت در قیمت بیت کوین به عنوان زنگ خطر به حساب نخواهد آمد و یک بخش عادی و ضروری برای چرخه کنونی بازار رمزارزها است. 

 

چارت بیت کوین

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.