خبرهای خوش در مورد قیمت دلار و نرخ ارز؟!

یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷

 زمزمه‌ هایی به گوش می رسد که درباره‌ی تصمیم هایی که برای بازار ارزدوم گرفته شده و می ‌توانست منجربه تکرار تجربه‌ های گذشته شود، شک هایی وجود دارد. 
بر اساس شنیده ها در روز پنجشنبه‌ی گذشته جلسه‌ ای در سازمان توسعه تجارت در حضورصادرکننده های کالا های غیرنفتی برگزار شده است. 

در این دورهمایی، این گروه از صادرکننده ها نسبت به سیستم اعلام شده از طرف دولت مبتنی بر عرضه ارز حاصل از صادرات در بورس که این عمل با فرایند بورس صورت می گیرد. دغدغه ‌های خود را با رئیس سازمان درمیان گذاشته ‌اند و خواستار اصلاح این روش شده‌اند. یعنی  صادرکننده ها خواستار خرید و فروش توافقی ارز حاصل از صادرات های خود در خارج از بورس هستند چرا که شناسایی خریدار و فروشنده عملاً در سیستم بورس غیرممکن است.

 به عقیده‌ی آنها معامله های بازار ارزدوم، در سامانه‌های موجود مانند سامانه نیما انجام میگیرد تا حداقل ملاقات رفین معامله فراهم گردد. 

بر اساس شنیده ها، دولت جمهوری اسلامی ایران با بخش ‌خصوصی در این مورد وارد بحث و مشورت شده و صورت جلسه ‌ای در این باره تنظیم شده که خدمت آقای معاون اول رئیس ‌جمهوری خواهد رسید و تصمیم نهایی نیز از طرف او در هفته جاری عنوان خواهد شد. 

درصورتی که دولت نرخ ارز را به شکل توافقی تعیین شود و از این مسیر، برای صادرکننده ها انگیزه ایجاد می شود، با فعالیت های آینده، می‌تواند تا حدی زمام کنترل مسائلی مانند کنترل قیمت دلار و قیمت یورو را در دست بگیرند.
 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.