شاخص‌های بیت کوین درباره شرایط فعلی چه میگویند؟

پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱

بیت کوین موفق شد کندل ماه فوریه را علیرغم ابهامات در این ماه به صورت سبز ثبت نماید. حالا سوال مهم برای اکثر تریدرها این است که آیا بیت کوین روند بولیش خود را حفظ میکند یا تسلیم خرس‌ها میشود. 

عملکرد بیت کوین در ماه فوریه میتواند دیدگاه خوبی در مورد شرایط کنونی بازار رمزهارزها و همچنین انتظارات در ماه مارس ارائه نماید. بعد از اینکه در ماه فوریه میزان دارایی در سود بیت کوین به سقف 72.2% رسید، مجددا در انتهای ماه تا عدد 67% کاهش داشت. 

این کاهش نشان میدهد نزدیک سقف کنونی به میزان کافی انباشت اتفاق افتاده با این انتظار که قیمت در این سطوح باقی خواهد ماند. همچنین نشان میدهد که اکثر هولدرهای اخیر در ماه ژانویه خرید خود را انجام داده‌اند.

 

بیت کوین ذخیره در سود

 

در تضاد با این مساله، سطح کنونی ذخیره در سود بیت کوین همچنان بالای پایینترین میزان در 4 هفته گذشته است. میزان ذخیره در سود طی این ماه به کف 63.99% رسیده بود. این بدین معنی است که همچنان فضا برای کاهش قیمت و رسیدن به سطوح پایینتر وجود دارد. دیدگاه نیمه پر لیوان نیز میگوید همچنان فضای بسیار زیادی برای رشد و رسیدن به سقف چرخه گاوی وجود دارد. 

در تایم فریم روزانه، میزان Puell در روز 25 فوریه به پایینترین میزان ماهیانه خود رسید. میزان آن در پایینترین حالت عدد 0.67 بود که نشاندهنده قدرت هولدرها است. 

 

بیت کوین Puell

 

تغییرات Puell در ماه فوریه نشان میدهد که سرمایه گذاران در این ماه همچنان به شرایط بازار خوشبین بوده‌اند. 

 

آبا بیت کوین میتواند خوش بینی را حفظ نماید؟

تا کنون بازار توانسته سطح مشخصی از خوشبینی را حفظ کند، چرا که اکثر سرمایه گذاران با هدف به دست آوردن سودهای بلند مدت کوین خود را هولد کرده‌اند. با این حال، نشست بعدی FOMC که در ماه جاری انجام خواهد شد، احتمالا مسیر حرکت بعدی را مشخص خواهد نمود. تصورات در حال حاضر این است که مسئولین فدرال مقدار کمی نرخ‌ها را افزایش خواهند داد. چنین اتفاقی ممکن است در بازار FUD ایجاد کند و بیت کوین رامجددا به پایین سطح 20,000 دلار برساند.   

شرایط اقتصادی همچنان در حال تغییر است، با این حال افزایش نرخ بهره فدرال قطعی نیست. بیت کوین ماه مارس را با تلاش برای رشد RSI و جدا شدن از محدوده متوسط شروع نمود. 

 

چارت بیت کوین

 

بیت کوین طی 24 ساعت گذشته به میزان 2.63% رشد داشت، اما MFI نشان میدهد که بیت کوین شاهد جریان ورود/خروج مناسبی نیست. بررسی جریان ورودی/خروجی بیت کوین به صرافی‌ها نشان میدهد که در زمان نگارش مطلب ورود کوین به صرافی‌ها بیشتر از جریان خروجی آن بوده است.

 

جریان بیت کوین صرافی ها

 

این جریان صرافی‌ها ممکن است در کوتاه مدت خرس‌ها را قوی‌تر نماید، مگر اینکه تغییری در روند تقاضا رخ دهد. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.