آیا تغییر روند بیت کوین نزدیک است؟ تحلیلگران چه میگویند...

سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱

طی چند روز گذشته بازار کریپتو در شرایط بولیش بوده و باعث شده قیمت بیشتر رمزارزها افزایش پیدا کند. بیت کوین به عنوان رهبر بازار نیز از این شرایط سود زیادی برده است. 

بر اساس اطلاعات CoinMarketCap، بیت کوین طی 24 ساعت گذشته به میزان 3% و طی 7 روز گذشته 13% رشد داشته است. در زمان نگارش مطلب بیت کوین در محدوده 24,482 دلار معامله میشد و ارزش بازار آن بیش از 472 میلیارد دلار بود. با این حال، ممکن است به زودی ورق برگردد.

 

مشکل در آینده نزدیک

یک تحلیلگر کریپتوکوانت به نام CryptoOnchain، طی پستی در روز 17 فوریه احتمال میدهد روزهای خوب بیت کوین احتمالا به زودی پایان خواهد یافت. بر اساس این تحلیل، یک رشد در جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها و افزایش جریان خروجی استیبل کوین‌ها از صرافی‌ها مشاهده میشود که این یک سیگنال بریش است. 

 

چارت بیت کوین

 

چند شاخص دیگر بیت کوین نیز بریش است. برای مثال، Glassnode Alerts اعلام کرد که بالانس بیت کوین در صرافی‌ها به بالاترین میزان خود طی ماه رسید، به میزان 2,267,202.721 BTC. 

 

بالانس بیت کوین در صرافی‌ها به بالاترین میزان طی 1 ماه رسید. به میزان 2,267,202.721 BTC

بالاترین میزان ماه قبل 2,266,916.823 BTC بود در روز 19 ژانویه 2023 ثبت شده بود. 

— glassnode alerts (@glassnodealerts) February 18, 2023

 

بر اساس اطلاعات کریپتوکوانت، ذخایر بیت کوین در صرافی ها در حال افزایش است، که نشان از احتمال افزایش فشار فروش دارد. علاوه بر این، aSOPR نیز قرمز بود، و نشان میدهد سرمایه گذاران در حال فروش در سود بودند، که بیانگر سقف احتمالی بازار است. 

تقاضا در بازار مشتقات نیز در حال کاهش است و نسبت خرید فروش تیکر بیت کوین نشان میدهد که سنتیمنت فروش در بازار فیوچرز قالب شده است. بر اساس نمودار سنتیمنت، جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها طی چند روز گذشته رشد شدید داشته است. به علاوه، سنتیمنت منفی حول بیت کوین افزایش داشته و باعث کاهش اعتماد سرمایه گذاران شده است.

 

بیت کوین

 

بیت کوین: شاخص‌ها چه میگویند

مقدار RSI بیت کوین به محدوده اشباع فروش نزدیک میشود و احتمال افزایش فشار فروش را بالا میبرد. به علاوه، شاخص CMF بیت کوین یک کاهش را ثبت نمود و به نظر در حال ریزش پایین محدوده خنثی است. 

در طرف دیگر، MACD تقاطع بولیش دارد و امیدها را برای ادامه روند صعودی در کوتاه مدت زنده نگاه میدارد. 

 

بیت کوین

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.