رفتار متفاوت نهنگ‌های بیت کوین و سرمایه گذاران خرد

سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱

بر اساس آمار جدید، واگرایی رفتار نهنگ‌های بیت کوین و سرمایه گذاران خرد بسیار بیشتر شده است. مهم است که بدانید تفاوت رفتار بین این 2 گروه میتواند روی سرمایه گذاران خرد آسیب پذیر در بلند مدت تاثیر بگذارد.

 

واگرایی بین سرمایه گذاران خرد و نهنگ‌ها در حال افزایش است.

سرمایه گذاران خرد در حال حاضر بیش از 3 میلیون بیت کوین دارند در حالی که نهنگ‌ها کمتر از 9 میلیون بیت کوین در اختیار دارند. 

— James V. Straten (@jimmyvs24) February 11, 2023

 

بر اساس اطلاعات گلسنود، آدرس‌های نهنگ‌ها به طور پیوسته در حال خروج از پوزیشن‌های خود و فروش بیت کوین هستند. 

در طرف مقابل، سرمایه گذاران خرد همچنان به علاقه خود به بیت کوین ادامه میدهند. تعداد آدرس‌هایی که بیش از 0.1 بیت کوین و 0.01 بیت کوین هولد میکنند در زمان نگارش مطلب به سقف تاریخی خود رسیده است. 

افزایش علاقه‌مندی به بیت کوین توسط سرمایه گذاران خرد میتواند نشانه مثبتی برای BTC باشد. با این حال، اگر تمایل نهنگ‌ها مرتبا کاهش پیدا کند، میتواند در مجموع تاثیر منفی روی قیمت بگذارد. این تفاوت رفتار میتواند پیامدهای منفی روی سرمایه گذاران کوچک داشته باشد. 

با این حال، در زمان نگارش مطلب، فشار فروش زیاد روی بیت کوین وجود نداشت. این موضوع با روند کاهشی نسبت MVRV مشخص میشود. 

نسبت منفی MVRV نشان میدهد که اکثر آدرس‌ها اگر تصمیم به فروش دارایی خود درقیمت کنونی بگیرند، قادر نخواهند بود که سود کسب کنند. 

 

بیت کوین MVRV

 

یک عامل مثبت دیگر برای بیت کوین افزایش فعالیت است. بر اساس اطلاعات Santiment، سرعت بیت کوین طی چند روز گذشته بسیار بیشتر شده است. 

همزمان با این موضوع، تعداد آدرس‌های فعال روزانه نیز بیشتر شده است. به طرز جالبی، طی این مدت، متوسط اندازه هر تراکنش BTC به بالاترین میزان 5 سال گذشته یعنی عدد 1,054.778 BTC رسیده است. 

 

آدرس های فعال روزانه بیت کوین

 

همه خبرها مثبت نیستند

نکات مثبت زیادی در شبکه بیت کوین انجام شده است اما همچنان چند ناحیه هست که در آنها نگرانی وجود دارد. یکی از این موارد افزایش بیت کوین در ذخایر صرافی‌ها است. 

افزایش ذخایر بیت کوین در صرافی‌ها به این معنی است که احتمالا فشار فروش را پیش روی خواهیم داشت و اینطور گمانه زنی میشود که در ادامه شاهد نوسان زیاد نیز خواهیم بود. 

 

ذخیره بیت کوین در صرافی ها

 

با این حال، علیرغم این موضوع، تریدرها همچنان در مورد شرایط بیت کوین خوشبین هستند. بر اساس کوینگلس، تعداد پوزیشن‌های لانگ بیشتر از تعداد پوزیشن‌های شورت روی بیت کوین بود. 

در زمان نگارش مطلب، 52.81% از تمام پوزیشن‌های روی بیت کوین لانگ بود. 

 

پوزیشن های بیت کوین

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.