افزایش قیمت سکه به خاطر قیمت دلار!

چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷

در طی جلسه ای با حضور معاون اقتصادی بانک مرکزی، قائم مقام بانک مرکزی و نمایندگان شرکت بورس کالا و شرکت کارگزاری بانک ملی ایران برگزار شد

قائم مقام بانک مرکزی گفت: هم اکنون افزایش قیمت سکه تحت تاثیر افزایش جهانی قیمت طلا، افزایش نرخ دلار قرار گرفت و باید هر چه سریع تر اقدامات لازم در این موضوع شروع شود. در این بین آن بانک‌ ها و کارگزاران عرضه سکه هم مشخص شده و اطلاع رسانی های مورد نیاز برای مردم و خریداران سکه انجام شود.

وی افزود: متقاضیان سکه‌های طلا از گروه های مختلفی تشکیل شده‌اند، از فعال های بازار ارز گرفته تا مردم عادی که فقط چند قطعه سکه پیش خرید کرده و خیلی نسبت به نواسانات بازار و از مکانیزم عرضه و فروش سکه اطلاعی ندارند؛ بنابراین این وظیفه ما هست که اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مردم و رسانه های خود قرار دهیم و باید هر چه توان در بازو داریم را ارائه کنیم تا اعتماد در بین مردم بازگردد.

وی با تاکید بر این که عرضه اوراق سکه در تصحیح قیمت سکه موثر است و می‌تواند موجب نظم و آرامش شود، گفت: بانک مرکزی  آمادگی مورد نظر برای پیش فروش مجدد سکه به وسیلۀ بانک شیوه کنونی برخوردار است و با شروع فرآیند عرضه سکه، جلسه های هماهنگی در این مورد با جدیت بیشتری از سر گرفته می شود.

در ادامه جلسه، سید‌محمود احمدی دبیرکل بانک نیز گزارشی از اقدامات و هماهنگی انجام شده ارائه داد. 

احمدی همچنین تاکید کرد هیچ مشکلی در رابطه با عرضه سکه وجود ندارد و ۸تا الان میلیون سکه پیش فروش شده مهیا است تا به بازار ارز تزریق گردد .


 

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.