رمزگشایی کوین‌های هوش مصنوعی؛ آیا هایپ بعدی بازار AI است؟

دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱

رمزارزهای هوش مصنوعی یا AI اخیرا به بحث داغ بازار تبدیل شده‌اند. طی چند هفته گذشته کوین‌های هوش مصنوعی عملکرد بسیار بهتری نسبت به سایر بخش‌های بازار داشته‌اند. 

بر اساس اطلاعات CoinGecko، توکن‌های هوش مصنوعی یا AI بین ماه نوامبر 2022 تا فوریه 2023 بیش از 16 برابر شدند، که به شدت قابل ستایش است. 

 

چگونه ChatGPT و Bard توکن‌های هوش مصنوعی را تحت تاثیر قرار دادند؟؟

قیمت توکن‌های مرتبط با هوش مصنوعی با هجوم سرمایه گذاران کریپتو به این حوزه بین 2 تا 16 برابر شد.

— CoinGecko (@coingecko) February 10, 2023

 

برای روشن‌تر شدن مطلب، رمزارزهای هوش مصنوعی پروژه‌هایی هستند که اخیرا با هدف ادغام هوش مصنوعی با تکنولوژی بلاکچین ظهور کرده‌اند. 

علیرغم اینکه هدف کلی همچنان متصل نمودن دو تکنولوژی است، هر پروژه در زمینه متفاوتی اعم از مالی، بازی و غیره فعالیت میکند. 

 

دلیل همه این هایپ چیست؟

به طور جالبی، پروژه های بلاکچین علاقه خود را به فناوری هوش مصنوعی نشان داده‌اند. برای مثال، ترون (TRX) اخیرا اعلام نموده که 100 میلیون دلار جهت ادغام فناوری‌های بلاکچین و هوش مصنوعی سرمایه گذاری نموده است. 

کریپتوهای هوش مصنوعی اخیرا محبوبیت بالایی پیدا کرده‌اند و بیشتر آن را مدیون ChatGPT و Bard هستند که با امکانات و قابلیت‌های خود طیف وسیعی از کاربران اینترنت را تحت تاثیر قرار داده‌اند. 

بین همه این رمزارزها، FETCH [FET] توکنی بود که رشد 114% را طی 30 روز گذشته ثبت نمود. 

 

محبوبیت توکن‌های هوش مصنوعی بر اساس آمار آنها مشخص است، چرا که دامیننس اجتماعی آنها بیش از 155% رشد کرد. سنتیمنت بولیش در اطراف FET نیز باعث رشد شدید به میزان 157% شد. 

بر اساس اطلاعات CoinMarketCap، طی هفته گذشته FET حدود 22% افزایش قیمت داشته و در زمان نگارش مطلب در قیمت 0.4123 دلار و ارزش بازار بیش از 337 میلیون دلار قرار داشت. 

توکن FET اخیرا توانست به لیست 100 کوین برتر از منظر ارزش بازار وارد شود، هر چند که مدتی بعد از لیست خارج شد. 

 

رمزارزهای AI ماندگار خواهند بود؟

در حالی که خیلی از افراد تصور میکنند که هایپ پیرامون رمزارزهای هوش مصنوعی کوتاه مدت است و به زودی محو میشود، واقعیت ممکن است طور دیگری باشد. 

با ورود چندین پروژه جدید و افزایش علاقه مندی به تکنولوژی هوش مصنوعی و بلاکچین، به نظر میرسد توکن‌های AI در ماه‌های پیش رو مورد توجه زیادی قرار خواهند گرفت. 

علیرغم اینکه رشد شدید رمزارزهای کریپتو تا حدودی کندتر شده است، نمودار آنها همچنان سبز است. بر اساس CoinMarketCap، اکثر کوین‌های AI حتی در بازار بریش نیز سود کسب کرده‌اند.

بنابراین، با در نظر گرفتن تمام عوامل، بسیار محتمل است که طی روزهای آینده رمزارزهای هوش مصنوعی همزمان با پیشرفت‌های دنیا در زمینه‌های هوش مصنوعی و بلاکچین مورد توجه بیشتری قرار بگیرند. 

 

کوین هوش مصنوعی

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.