موسسات آمریکایی مسئول تغییرات قیمت بیت کوین

شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱

قیمت بیت کوین طی هفته‌های گذشته در حال رشد بود و این دارایی دیجیتال توانست به سطوح نوامبر 2022 بازگردد. این بازگشت قیمت برای رشد بیشتر بازار لازم بود، اما گروه خاصی از سرمایه گذاران مسئول رشد اخیر قیمت بیت کوین بودند. 

 

رشد قیمت بیت کوین در ساعت‌های فعالیت ایالات متحده رخ میدهد

طی گزارش اخیر Matrixport، سرمایه گذاران سازمانی ایالات متحده باعث رشد اخیر قیمت بیت کوین بوده‌اند. در این گزارش آمده است که طی ماه ژانویه بیت کوین حدود 40% رشد داشته اما 35% آن طی ساعات معاملاتی ایالات متحده اتفاق افتاده است. بر این اساس، در این گزارش آمده است که سرمایه گذاران آمریکایی بیشتر مسئول تغییرات اخیر قیمت بیت کوین بوده‌اند. 

موسسه Matrixport توضیح میدهد زمانی که یک دارایی در ساعات معاملاتی ایالات متحده عملکرد بسیار خوبی دارد، خصوصا دارایی‌ای که به صورت 24 ساعته معامله میشود، به این معنی است که سرمایه گذاران سازمانی در حال خرید آن هستند. زمانی که دارایی در ساعات معاملاتی آسیایی عملکرد خوبی داشته باشد، به این معنی است که سرمایه گذاران خرید آسیایی در حال خرید هستند. 

 

بیت کوین

 

حرکات اخیر بیت کوین مشابه زمانهایی است که رشدهای شاخص اتفاق افتاده است. اما جالبتر آن است که اطلاعات نشان میدهد سرمایه گذاران آمریکایی مسئولیت 85% خرید اخیر بیت کوین را بر عهده داشتند. 

 

چه عاملی باعث حرکت اخیر سرمایه گذاران آمریکایی شده است؟

بر اساس گزارش Matrixport، سرمایه گذاران ایالات متحده بر اساس کاهش سرعت نرخ تورم ترغیب به خرید بیت کوین شده‌اند. این مساله باعث شده سرمایه گذاران سازمانی و شخصی به این باور برسند که آماده تحمل ریسک بیشتر هستند. 

 

 

به علاوه، این گزارش اشاره میکند که احتمال رالی بیشتر نیز وجود دارد چرا که انتظار میرود تورم روند کاهشی داشته باشد. "این مساله میتواند بازار رمزارزها را وارد رالی میانه ماه نماید، هر ماه این مساله به یک روند تبدیل میشود که از اواسط ماه شاهد رالی قوی خواهیم بود که در اواخر ماه با محقق ساختن سود توسط تریدرها و فروش ماینرها به فاز رنج و تثبیت خواهد رسید."

بر اساس شواهد تاریخی، این خبر برای آلتکوین‌ها هم خوب است چرا که پولی که به بیت کوین وارد میشود در نهایت به سایر ارزهای دیجیتال نیز میرسد. 

بیت کوین در حال حاضر در محدوده 22,959 دلار معامله میشود. شاه رمزارزها طی 24 ساعت گذشته عملکرد ضعیفی ثبت کرده و فقط 0.06% رشد داشته است. اما در 7 روز گذشته توانسته 9.45% افزایش قیمت را ثبت نماید. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.