پیش بینی حرکت بیت کوین برای ماه آینده چیست؟

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱

رالی اخیر قیمت بیت کوین طی چند هفته اخیر باعث رشد شدید نسبت MVRV شاه رمزارزها شد و بر اساس اظهارات تحلیلگر کریپتوکوانت بازار احتمالا وارد فاز میان مدت بولیش شده است. 

این تحلیلگر کریپتوکوانت با نام مستعار Greatest Trader با بررسی عملکرد تاریخی قیمت بیت کوین طی 4 چرخه قبلی دریافت که زمانی که MVRV بیت کوین طی بازار خرسی به کمتر از 1 سقوط کرده نشاندهنده ارزش‌گذاری پایین بیت کوین بوده و کف بازار خرسی در حال تشکیل شدن بوده است. هر بار هم که نسبت MVRV به بالای 1 رفته، بیت کوین شاهد یک رشد بوده و بازار گاوی شروع شده است. 

با رسیدن MVRV به بالای 1 انتظار بولران را داشتیم، اما بر اساس تحلیل Greatest Trader، رالی اخیر بیت کوین احتمالا با حرکات ناگهانی و نوسان بالا همراه باشد. 

 

نمودار بیت کوین

 

در کوتاه مدت چه انتظاری داشته باشیم؟

بررسی چارت روزانه نشان میدهد سنتیمنت بولیش در بازار بیت کوین باقی مانده و شرایط از ابتدای سال جاری تقریبا به همین منوال بوده است. با افزایش انباشت بیت کوین طی چند هفته گذشته، شاخص RSI بیت کوین و MFI در زمان نگارش مطلب در عدد 84 قرار داشت. در این شرایط، بیت کوین در محدوده اشباع فروش است. 

به علاوه، حجم بالانس بیت کوین (OBV) نیز از ابتدای سال به صورت مداوم در حال افزایش است. این عدد در زمان نگارش مطلب، معادل 515,034 بود. یک روند صعودی در OBV نشان میدهد که حجم خریدها بیشتر از حجم فروش‌هاست، که در واقع یک سیگنال بولیش برای قیمت دارایی است.  

به علاوه، خط داینامیک (سبز) شاخص CMF در زمان نگارش مطلب بالای خط مرکزی و در محدوده مثبت 0.30 قرار داشت. مقدار مثبت و در حال افزایش CMF بالای خط صفر یک نشانه برای قدرت در بازار است. 

قدرت روند صعودی در بازار فعلی بیت کوین با موقعیت ADX هم مشخص میشود. در زمان نگارش مطلب، شاخص ADX (زرد) 51 بود.

زمانی که ADX یک دارایی بالای 25 باشد، نشان میدهد که روند کنونی بازار قدرتمند است. با ADX به میزان 51، به نظر میرسد قدرت خریداران توسط فروشندگان غیرقابل شکست باشد. 

 

چارت بیت کوین

 

در نهایت، بر اساس اعلام کوینگلس، قرارداد باز بیت کوین نیز از ابتدای سال در رالی بوده است. در زمان نگارش مطلب میزان قرارداد باز 11.13 میلیارد دلار بود که از 1 ژانویه 21% رشد داشته است. افزایش Open Interest بیانگر رشد سنتیمنت بولیش است، که در ادامه باعث رشد قیمت دارایی خواهد شد. 

 

بیت کوین

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.