بیت کوین در بالاترین قیمت طی 4 ماه با ورود نهنگ‌ها به بازار

سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱

چندین اندیکاتور مهم نشان میدهند که نهنگ‌ها نقش بسیار مهمی در حرکت صعودی اخیر بیت کوین ایفا نموده‌اند. شاه رمرارزها برای اولین بار طی 4 ماه توانست از سطح 22,000 دلار عبور نماید. با این حال، علیرغم رشد اخیر، حجم بزرگی از ذخایر در زمان نگارش مطلب در وضعیت سود محقق نشده قرار داشت. 

 

نهنگ‌ها در حال فعالیت

بیت کوین سال 2023 را با دست بالا شروع کرد و توانست از مقاومت‌های مهمی عبور کند و سطوحی که قبلا در اختیار داشت را باز پس بگیرد. بر اساس اطلاعات سنتیمنت، با توجه به افزایش انباشت توسط نهنگ‌ها از ابتدای سال 2023، میتوان نقش آنها را در این افزایش قیمت بسیار پررنگ قلمداد نمود.  

در زمان نگارش مطلب، نهنگ‌ها حدود 64,000 بیت کوین و جمعا به ارزش بیش از 1 میلیارد دلار انباشت کرده بودند. 

 

بیت کوین

 

سنتیمنت در ادامه اعلام کرد این میزان انباشت به ارزش 1 میلیارد دلار طی 15 روز انجام شده است. به علاوه، نهنگ‌های دارای 1000 تا 10,000 بیت کوین مسئول این انباشت بوده‌اند. 

قیمت بیت کوین طی 30 روز گذشته 34% و طی 7 روز گذشته حدود 20% رشد داشته است. در زمان نگارش مطلب، بیت کوین حدود 68% پایینتر از سقف تاریخی یعنی 69,000 دلار بود که در نوامبر 2021 ثبت شده است. با این حال، رشد اخیر یک بازگشت قوی را پس از یک دوره رکود نشان میدهد. 

 

بیت کوین در تایم فریم روزانه به قیمت 22,800 دلار رسید

در زمان نگارش مطلب، بیت کوین در قیمت 22,800 دلار معامله میشد و از زمان شروع حرکت صعودی حدود 40% رشد را ثبت نموده است. 

با بررسی دقیق نمودار همچنین درمیابیم که بیت کوین در حال ایجاد یک سطح حمایت در محدوده 20,000 دلار است. 

 

چارت بیت کوین

 

به علاوه، بر اساس شاخص RSI، بیت کوین در حال تجربه نمودن یک رالی صعودی است. شاخص RSI عدد بالای 70 را نشان میدهد که بیانگر شرایط اشباع خرید است. این شاخص از ابتدای حرکت صعودی از 11 ژانویه بالای 70 است. با فعالتر شدن نهنگ‌ها، ممکن است قیمت به رشد خود ادامه دهد و همچنان در محدوده اشباع خرید بماند.

 

سود محقق نشده در حال افزایش

با این حال، علیرغم اینکه قیمت بیت کوین در حال افزایش است، میزان سود محقق نشده آن هم در یک روند صعودی قرار دارد. اطلاعات کریپتوکوانت نشان داد که زمانی که قیمت بیت کوین افزایش پیدا کرد، شاخص سود خالص محقق نشده نیز رشد داشت. سود خالص محقق نشده در زمان نگارش مطلب روی عدد 0.40 بود که بالاترین میزان طی 5 ماه است. 

 

سود محقق نشده بیت کوین

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.