قیمت دلار 6200 تومان! باور کنیم؟!

دوشنبه ۴ تیر ۱۳۹۷

در روز هایی که قیمت دلار به شدت افزایش پیدا می‌کند و این رشد قیمت ها به امری عادی تبدیل شده است. زمزمه هایی از افزایش نرخ ارز دلار توسط بانک مرکزی به گوش می‌رسید.

همچنین بعضی از خبرهای غیررسمی، گویای این موضوع هستند که از مجوز دولت برای فروش ارز حاصل از ارز بدست آمده از طرف صادرکنندگان با قیمت ۶۲۰۰ تومان در بازار ارز است اما بانک مرکزی آن را تایید نمی کند.
پس از اعلام تصمیمی جدید از طرف دولت مبنی بر این نکته که شکل‌گیری بازاری دیگر برای انجام معامله های ارزی با قیمتی مورد توافق بین صادرکنندگان و واردکنندگان، خبرهایی هم به گوش رسید که نمایانگر این موضوع است که از نرخ‌ ارز های تعیین شده برای این معاملات است.

یکی از نمونه ‌های خبرهای ارزی که در حال حاضر در بین فعالان حوزه اقتصادی دست‌ به‌ دست می‌شود این است که آغاز به کار مجدد صرافی ها توسط دولت دوباره تایید گردید.

صادرکنندگان باید ارز بدست آمده از صادرات خود را با قیمت دلار ۶۲۰۰ تومان به صرافی ‌ها به فروش برسانند و صرافی‌ ها با ثبت آن در سامانه سنا اقدام به فروش مجدد آن از طریق اندک به مردم بفروشند.
فرایند شروع به کار مجدد صرافی ‌ها با همزمان با توافق عرضۀ سکه‌های پیش فروشی آغاز می‌شود.

هنوز اطلاعاتی در مورد صحت این در دسترس نمی باشداما طی تماس های صورت گرفته با بانک مرکزی عنوان شده است که در حال حاضر هیچ تصمیمی برای اینکارگرفته نشده است؛ اما اگر تصمیمی گرفته شود به وسیلۀ معاون اول رئیس‌جمهور و یا رئیس کل بانک مرکزی اعلام میگردد

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.