بعد از رالی 23% بیت کوین در سال 2023 باید منتظر باشید که...

پنجشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱

بیت کوین سال جدید را با یک رالی قدرتمند به میزان 23% شروع کرد و باعث شد دارایی طیف وسیعی از سرمایه گذاران و ماینرها مجددا وارد سود شود.

گلسنود به عنوان اصلیترین تامین کننده اطلاعات آنچین، جدیدا در تحلیلی به عنوان "آیا بیت کوین برگشته است؟"، به بررسی چند شاخص آنچین میپردازد و تحلیل میکند که رالی هفته گذشته چه مفهومی داشت و چه تاثیری بر بازار رمزارزها خواهد گذاشت.

گلسنود به میانگین ساده متحرک 200 روزه (200D-SMA) استناد میکند برای اینکه تایید کند آیا هفته گذشته سنتیمنت بازار بولیش بود یا بریش.

 

شاخص‌ها چه میگویند؟

میانگین ساده متحرک 200 روزه معمولا به عنوان شاخصی برای بررسی تاثیر روندهای اقتصاد کلان بر روی تمام انواع دارایی‌های کریپتویی استفاده میشود. با مقایسه قیمت بیت کوین با میانگین ساده متحرک 200 روزه، سرمایه گذاران و تریدرها میتوانند تصمیم بگیرند که آیا بازار در روند صعودی است یا نزولی.

با رشد شدید قیمت در هفته گذشته، بیت کوین توانست از سطح روانی 19,500 دلار عبور کند. گلسنود اشاره میکند که بازار بیت کوین همواره یک الگوی مشخص از چرخه‌ها را نشان داده است. در چرخه کنونی بیت کوین به مدت 381 روز پایینتر از میانگین ساده متحرک 200 روزه معامله شد، فقط مقداری کمتر از چرخه قبل در سال 2018-2019 که به میزان 386 روز در این شرایط بود. 

با شکسته شدن میانگین ساده متحرک 200 روزه توسط قیمت بیت کوین، ممکن است فعالان بازار انتظار داشته باشند که قیمت مشابه سال 2019 تا 2021 رالی انجام دهد. 

 

میانگین متحرک بیت کوین

 

گلسنود همچنین اظهار داشت که رالی اخیر بیت کوین باعث شد که ارزش بیت کوین از ارزش محقق شده بیشتر شود که نشان میدهد که متوسط هولدرهای بیت کوین شاهد سود خالص محقق نشده در هفته گذشته بودند. بازار خرسی کنونی برای 179 روز قیمت پایینتر از قیمت محقق شده بود که نشان میدهد بازار خرسی کنونی دومین بازار خرسی طولانی از بین 4 چرخه قبلی است. 

 

MVRV بیت کوین

 

شاخص aSOPR نشان میدهد که...

بررسی شاخص aSOPR بیت کوین نشان میدهد که این شاخص مجددا در حال تست مقدار 1.0 است. شاخص aSOPR بیت کوین شاخصی است که برای محاسبه میزان سودآوری تراکنش‌های بیت کوین با مقایسه سود حاصل از تراکنش نسبت به هزینه آن استفاده میشود. 

 

بر اساس گلسنود:

 

"زمانی که aSOPR رشد میکند، و ترجیحا تست موفق مقدار 1.0 را دارد، اغلب نشانه معنی داری از تغییر فاز است، و به این معنی است که سودها در حال محقق شدن هستند، و تقاضای کافی برای جذب آنها وارد شده است."

 

زمانی که میانگین متحرک 30 روزه aSOPR از 1.0 فراتر میرود، تراکنش‌ها  در ابعاد بزرگتر سودآورتر میشوند، که معمولا نشانه‌ای از بازار قدرتمند در ابعاد کلی است. 

 

aSOPR بیت کوین

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.