با پیوستن هولدرها به جشن خرید، تریدرها باید منتظر باشند که...

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱

بر اساس اطلاعات سنتیمنت آدرس‌ها با اندازه‌های مختلف طی چند هفته گذشته مشغول خرید و انباشت بیت کوین بوده‌اند. این انباشت میتواند در رالی اخیر بیت کوین تاثیرگذار بوده باشد.

همچنین این حجم از انباشت بیت کوین نشان داد که نه تنها نهنگ‌ها بلکه کوسه‌ها و سرمایه گذاران خرد نیز به جشن خرید بیت کوین پیوسته‌اند. این تنوع بالا در آدرس‌هایی که بیت کوین انباشت کردند نشان داد که اقبال به سمت شاه رمزارزها زیاد شده و نشانه‌ای قدرتمند برای بازار گاوی است. 

 

یک توضیح در مورد دلیل بازگشت قیمت بیت کوین:

والت‌های دارای 10 تا 100 بیت کوین، طی 10 هفته گذشته 105,600 بیت کوین به دارایی خود اضافه کردند.

والت‌های دارای 100 تا 1000 بیت کوین، طی 8 هفته گذشته 67,000 بیت کوین به دارایی خود اضافه کردند.

والت‌های دارای 1000 تا 10000 بیت کوین، طی 10 روز گذشته 37,100 بیت کوین به دارایی خود اضافه کردند.

— Santiment (@santimentfeed) January 14, 2023

 

افزایش هش‌ریت

به علاوه، قیمت‌های هش نیز شاهد افزایش بود که میتواند روی ماینرهای بیت کوین تاثیرگذار باشد. هش‌ریت قدرت پردازش ماینرها را نشان میدهد و مقادیر بالای هش‌ریت حکایت از اعتماد ماینرها به ارزش بلند مدت بیت کوین دارد. 

همزمان با بالا رفتن هش، ماینرهای بیشتری علاقه مند میشوند به شبکه بپیوندند، و این مساله میتواند به بالاتر رفتن امنیت شبکه کمک نماید. همچنین تعداد بیشتر ماینرها میتواند به بالا رفتن سختی شبکه نیز منجر شود و استخراج هر واحد بیت کوین را سخت تر میکند.

 

هش ریت بیت کوین

 

با این حال، بر اساس اطلاعات گلسنود، جریان خروجی ماینرها نیز در حال افزایش بود. حجم جریان خروجی ماینرها (میانگین متحرک 7 روزه) به سقف ماهانه یعنی 88.111 بیت کوین رسید.

جریان خروجی ماینرها به انتقال بیت کوین استخراج شده از والت ماینرها به والت دیگر اشاره دارد. این مساله نشان میدهد ماینرها در حال فروش بیت کوین به جای هولد کردن آن بودند که میتواند نشانه‌ای بریش باشد. 

 

دوراهی هولدرها

با این حال، اندیکاتورهای بریش دیگیری نیز در بازار وجود دارد. بر اساس گلسنود، تعداد آدرس‌های در ضرر کمتر شده است. همزمان با این موضوع، نسبت MVRV بیت کوین نیز افزایش پیدا کرده است. افزایش نسبت MVRV نشان میدهد که اگر اکثر آدرس‌ها دارایی خود را بفروشند، با فروش دارایی خود سود کسب خواهند کرد.  

خیلی از سرمایه گذاران کوتاه مدت نیز طی هفته گذشته سودآور بوده اند که میتواند باعث افزایش فشار فروش برای بیت کوین شود. 

 

سنتیمنت بیت کوین

 

یک سیگنال بریش دیگر برای بیت کوین افزایش فاندینگ ریت برای بیت کوین است. بنا به اظهارات maartunn در کریپتوکوانت، نرخ فاندینگ ریت برای بیت کوین به بالاترین میزان طی 14 ماه رسید. فاندینگ ریت مبلغی است که توسط تریدرهای پوزیشن لانگ به تریدرهای پوزیشن شورت پرداخت میشود. 

در مقاطع قبلی زمانی که میزان فاندینگ ریت به اندازه 15 ژانویه بود، بیت کوین یک پولبک انجام داده است. در صورتی که سنتیمنت بازار تغییر کند، این مساله میتواند باعث نوسان قیمت بیشتر شود. 

در نهایت، سنتیمنت بازار به آرامی در حال منفی شدن بود. بر اساس coinglass، درصد پوزیشن‌های شورت روی بیت کوین در زمان نگارش مطلب در حدود 51.02% بود.

 

نسبت پوزیشن بیت کوین

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.