هولدرهای بیت کوین و احتمال تحمل رنج بیشتر در سال 2023

دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱

بررسی دو شاخص آنچین نشان میدهد هولدرهای بیت کوین احتمالا در سال 2023 نیز شرایط سختی را پیش روی داشته باشند چرا که سنتیمنت منفی همچنان پیرامون شاه رمزارزها وجود دارد. بر اساس اطلاعات CoinMarketCap از ماه دسامبر سال گذشته بیت کوین در یک محدوده فشرده بین 16,500 دلار تا 16,900 دلار در نوسان بوده است. در زمان نگارش مطلب قیمت بیت کوین 16,941 دلار بود. 

تحلیلگر کریپتوکوانت Gigisulivan مقدار Stock to Flow Reversion بیت کوین را بررسی نمود و دریافت که قیمت بیت کوین ممکن است یک ریزش پایین سطح 16,700 دلار را در مقاطعی در بازار خرسی کنونی تجربه نماید. 

Gigisulivan پیش بینی میکند که احتمالا بعد از اعلام شاخص CPI در هفته آینده، بیت کوین به محدوده 20,000 دلار تا 22,000 دلار برسد. با این حال، هولدرهای بیت کوین نباید انتظار بیشتری داشته باشند. این تحلیلگر اینطور ادامه میدهد:

 

"این فقط یک نظر است، 2023 میتواند بدتر از 2022 باشد، حالا که میدانیم چه رکودی در انتظارمان است."

 

نمودار بیت کوین

 

یک تحلیلگر دیگر کریپتوکوانت Yonsei dent دریافت که سنتیمنت منفی همچنان در حال رشد است همزمان با اینکه هولدرهای بلند مدت بیت کوین در حال افزایش توزیع کوین‌های خود هستند. Yonsei_dent شاخص Support Adjusted Dormancy بیت کوین را بررسی نمود و دریافت که این شاخص از اواسط ماه دسامبر در یک روند صعودی است. 

این تحلیلگر روند گذشته عملکرد بیت کوین در بازار خرسی سال 2018 را هم بررسی نمود و دریافت که این مساله نشان از افزایش فروش هیجانی جهت جلوگیری از ضرر بیشتر سرمایه گذاران دارد.

 

بیت کوین

 

بازنده‌های بیت کوین میزان ضرر خود را محاسبه میکنند

با ماندگار شدن سنتیمنت منفی از زمان سقوط FTX، هولدرهای بیت کوین همچنان در ضرر باقی مانده‌اند. بررسی میزان NPL بیت کوین نشان میدهدکه این شاخص از زمان فروپاشی FTX همچنان منفی است.  

میزان NPL یک دارایی نشان از سود یا ضرر کلی شبکه دارایی دارد، بر اساس قیمتی که آن رمزارز آخرین بار با آن معامله شده است. یک NPL منفی نشان میدهد که شبکه به طور کلی در ضرر بوده است. 

در زمان نگارش مطلب، بر اساس اطلاعات Santiment نسبت NPL بیت کوین در عدد -9.47 میلیون بود. 

به علاوه، در راستای یک روند مشابه، میزان MVRV بیت کوین نیز منفی بوده است. نسبت MVRV منفی نیز نشان میدهد که قیمت کنونی رمزارز در بازار کمتر از میزانی است که اخیرا با آن معامله شده است. 

این بدین معنی است که بیت کوین پایننتر از ارزش واقعی خود قیمت گذاری شده است و اکثر افرادی که در این مدت کوین خود را فروخته‌اند ضرر کرده‌اند. 

 

سنتیمنت بیت کوین

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.