نوسان قیمت بیت کوین در پایینترین سطح تاریخی

یکشنبه ۱۸ دی ۱۴۰۱

سطح نوسان قیمت بیت کوین در روز 7 ژانویه به پایینترین سطح تاریخی رسید و این مساله همچنان باعث ناامیدی گاوها و خرس‌های بازار است. بر اساس توئیت جیمز باترفیل مدیر تحقیقات CoinShares، میزان نوسان 30 روزه بیت کوین به پایینترین میزان تاریخی به میزان 18.7 و به محدوده شاخص‌هایی چون Nasdaq و S&P500.

این موضوع نشان میدهد که بیت کوین از عملکرد غیرقابل پیش بینی خود طی دهه گذشته فاصله گرفته است. 

روند مشابهی در حجم معاملات بیت کوین نیز مشاهده میشود. از اواسط نوامبر و بعد از فروپاشی FTX، به صورت مستمر حجم معاملات بیت کوین کاهش پیدا کرده است. در زمان نگارش مطلب، بر اساس اطلاعات CoinMarketCap حجم معاملات 3% از 6 ژانویه کمتر شده بود. 

به علاوه، بر اساس نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم 1 روزه درمیابیم که شاه رمزارزها در یک رنج بسیار محدود بین 16,302 دلار تا 17,382 دلار نوسان کرده است. دامنه محدود باز شدن اندیکاتور بولینگر باند نشان از پایین بودن نوسان دارد. 

 

نمودار قیمت بیت کوین

 

بیت کوین به چه سمتی خواهد رفت؟

تحلیلگر چالرز ادواردز، موسس Capriole Investments یک حرکت بزرگ را برای بیت کوین پیش بینی میکند، اما فقط زمانی که از این سطح نوسان پایین خارج شود. او یک نمودار از همبستگی نوسان بیت کوین با روند قیمت را مقایسه کرد و اعلام نمود که روند جدید بعد از فاز نوسان پایین معمولا طولانی‌تر است.  

 

"بیت کوین در حال حاضر با نوسان خیلی پایین معامله میشود. به طور کلی، زمانی که بیت کوین فاز نوسان بسیار پایین را میشکند، روندی که در ادامه ظهور میکند طولانی تر و ماندگار تر است. با روندی که در حرکت بزرگ بعدی ایجاد میشود مبارزه نکنید."

 

قیمت بیت کوین

 

از طرفی یک تحلیلگر دیگر به نام Crypto Rover اعلام کرد که فاز نوسان پایین برای مدت طولانی‌تری ماندگار خواهد بود. 

 

نوسان قیمت بیت کوین بسیار پایین است.

این سیگنال نهایی بازار خرسی است.

آماده روزهای خیلی بیشتری با نوسان پایین در سال جاری باشید.

— Crypto Rover (@rovercrc) January 6, 2023

 

آیا عملکرد آنچین محدود شده است؟

روندی که طی آن کوین‌ها به صورت مستمر وارد شبکه میشدند طی ماه گذشته ریزش داشت. این مساله با ریزش حجم معاملات همراه بود. 

 

نوسان بیت کوین

 

به علاوه، نسبت نهنگ‌های صرافی‌ها که در هفته اول ژانویه به کف رسیده بود نشانه‌های بازیابی دارد. این شاخص که جریان بزرگ ورودی به صرافی‌ها را نشان میدهد، بیان میکند که نهنگ‌ها نظاره‌گر هستند واقدام خاصی انجام نمیدهند چرا که سیگنال خرید یا فروش خاصی در بازار وجود ندارد. 

 

بیت کوین

 

تعداد پوزیشن‌های باز نیز طی هفته گذشته ثابت بود که به کم بودن دامنه نوسان کمک میکند. 

 

بیت کوین

 

بیت کوین طی سالیان گذشته به عنوان یکی از پرنوسان ترین دارایی‌ها شناخته شده است. با این حال، نوسان این رمزارز شروع به همانند شدن با دارایی‌های سنتی بازار نموده است. آیا این موضوع کمک میکند که بیت کوین در آینده به عنوان یک دارایی مقبول، امن و پایدار شناخته شود؟ سال 2023 احتمالا تمام جواب‌ها را خواهد داشت.

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.