سیگنال کف: نسبت MVRV بیت کوین در کمترین میزان 3 ساله

پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱

بیت کوین همچنان در یک محدوده رنج گرفتار شده و طی چند هفته گذشته حرکت چشمگیری نداشته است. با این حال، از آنجایی که نسبت MVRV بیت کوین سیگنال رسیدن به کف ارائه میکند ممکن است که طی هفته‌های آینده تغییراتی در روند حرکت بیت کوین ایجاد شود. 

 

نسبت MVRV بیت کوین به کف‌های سال 2019 رسیده است

مدیرعامل کریپتوکوانت اخیرا تحلیل جالبی منتشر کرده که طی آن نشان میدهد نسبت MVRV بیت کوین به سطحی رسیده که از سال 2019 (سه سال قبل) دیده نشده بود. 

نسبت MVRV بیت کوین ارزش بازار را به ارزش محقق شده محاسبه میکند. این نسبت کمک میکند تا دریابیم آیا قیمت کنونی منصفانه است یا بیش از حد قیمت گذاری شده یا قیمت در حال حاضر کمتر از ارزش واقعی است. هر چه این مقدار کمتر شود، بیت کوین کمتر از ارزش واقعی قیمت گذاری شده است. 

زمانهایی که نسبت MVRV بیت کوین به مقادیری مشابه مقادیر فعلی رسیده، مواقعی بوده که بیت کوین به کف قیمت رسیده است. این اتفاق در بازارهای خرسی و بعد از کاهش شدید قیمت طی یک مدت طولانی و قبل از بازگشت قیمت رخ داده است.

 

روند MVRV بیت کوین

 

با مشاهده چارت به خوبی مشخص میشود که در کف‌های چرخه های قبلی یعنی سالهای 2015، 2019 نسبت MVRV به این سطوح رسیده است. 

اگر تاریخ مجددا تکرار شود، این نمودار نشان میدهد که در حال حاضر در کف قیمت بیت کوین هستیم یا بسیار به آن نزدیکیم. با این حال، با بررسی روند زمانی گذشته نسبت MVRV مشخص میشود که ممکن است حداقل چند ماه طول بکشد تا یک بول مارکت (بازار گاوی) جدید شکل بگیرد.

 

قیمت بیت کوین

 

با چنین روندهایی باید چه کنیم

با رسیدن نسبت MVRV به چنین سطوح پایینی، یک فرصت استثنایی برای سرمایه گذاران فراهم میشود تا این رمزارز را به پایینترین قیمت ممکن قبل از رالی خریداری کنند. قیمت گذاری بیت کوین کمتر از ارزش واقعی آن در سالهای گذشته همواره منجر به چرخه گاوی و رسیدن به سقف‌های تاریخی جدید شده است. 

حتی اگر الان به کف قیمت نرسیده باشیم، بسیار به آن نزدیک هستیم، بنابر این سرمایه گذاران احتمالا ضررهای سنگین را متحمل نخواهند شد حتی اگر قیمت باز هم کمتر شود. کم شدن میزان علاقه‌مندی در بازار باعث بی میلی سرمایه گذاران شده است اما بایست این استراتژی سرمایه گذار افسانه‌ای یعنی وارن بافت را مد نظر داشت که: "وقتی که همه میترسد شما طمع کنید"

بیت کوین در زمان نگارش مطلب در حدود 16,855 دلار معامله میشد و طی 24 ساعت گذشته حدود 0.64% و در 7 روز گذشته 1.21% رشد را ثبت نموده بود. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.