پیش بینی دیوانه‌وار برای بیت کوین در 2023، رالی 1400% ممکن است؟

چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 16,700 دلار بود و یک رشد کوچک در روز معاملاتی جاری را ثبت نموده بود. در تایم فریم‌های بالاتر، همچنان قیمت بیت کوین حرکت رنج و خنثی دارد. این حرکت رنج و خنثی برای قیمت بیت کوین میتواند عملکرد غالب برای سال 2023 باشد. 

 

نمودار بیت کوین

 

اتفاقات خوب برای بیت کوین در راه است

بر اساس گزارش CNBC، قیمت بیت کوین آماده یک تغییر بسیار بزرگ در مسیر حرکت خود است. متخصصین خوش‌بین، به عنوان مثال Tim Draper، باور دارند که قیمت بیت کوین از سطوح کنونی بالاتر خواهد رفت. 

Draper اعتقاد دارد که بیت کوین یک رالی 1400% را تجربه خواهد نمود، محدوده قبلی را باز پس خواهد گرفت و تا اواسط 2023 به سطح 250,000 دلار خواهد سید. گاوهای بیت کوین بر این باورند که عوامل اقتصاد کلان مقبولیت و پذیرش بیت کوین را بسیار بالاتر خواهند برد.

یکی از اتفاقاتی که میتواند روی این رشد تاثیر بگذارد هاوینگ پیش رو است. البته هاوینگ بیت کوین در سال 2024 خواهد بود، اما در گذشته بازار خیلی زودتر از هاوینگ تحت تاثیر آن قرار گرفته است. 

Draper میگوید:

 

از آنجایی که خانم‌ها کنترل 80 از خرج‌کردن صنعت خرده فروشی را به دست دارند، و فقط یک نفر از 7 نفر دارندگان والت بیت کوین خانم هستند، تخمین من این است که این شرایط شکسته خواهد شد. 

 

استاد اقتصاد در دانشگاه Sussex، کارول الکساندر، اعتقاد دارد که بیت کوین میتواند شاهد دو رالی کوتاه مدت باشد. اولی میتواند باعث شکسته شدن سطح 30,000 دلار باشد و دومی  منجر به شکسته شدن 50,000 دلار خواهد شد. 

با توجه به فروپاشی FTX و  Three Arrows Capital، الکساندر انتظار رقابت کمتری در بازار دارد، که این فرصت را در اختیار سایر بازیگران بزرگ بازار قرار میدهد که بیت کوین را به سمت بالا هول دهند. این استاد توضیح میدهد:

 

در سال 2023 شاهد بازار گاوی مدیریت شده خواهیم بود، نه یک حباب. بنابراین شاهد انفجار ناگهانی قیمت مثل گذشته نخواهیم بود. ما شاهد یک یا دو ماه حرکت با روند مستمر قیمت خواهیم بود و بعد از آن دوره هایی با حرکت رنج و شاید چند ریزش کوتاه مدت.  

 

برررسی سناریوهای ناخوشایند، تا چه حد بیت کوین ریزش خواهد کرد؟

چشم انداز بهتر اقتصاد کلان، پذیرش بیت کوین، هاوینگ و کم شدن مقدار عرضه بیت کوین، و رقابت کمتر. اینها عواملی هستند که میتوانند به نفع رمز ارز کار کنند. 

در طرف دیگر، اریک رابرتسن از Standard Charted ادعا میکند که قیمت بیت کوین میتواند به سطوح سال 2020 برگردد و 5000 دلار را تاچ نماید. کمبود اعتماد بین سرمایه گذاران و تسلیم شدن بیشتر توسط شرکت‌های کریپتویی میتواند این سناریو را رقم بزند. 

سطوح نقد شوندگی پایینتر نیز میتواند اوضاع را بدتر نماید. همچنین اگر فدرال رزرو سیاست‌های پولی خود را دو برابر کند احتمالا بیت کوین از سطوح کنونی یک ریزش دیگر را هم تجربه خواهد نمود. 

بر اساس یافته‌های مارک موبیوس، کسی که به درستی ریزش بیت کوین از 30,000 دلار به 20,000 دلار را در سال 2022 پیش بینی کرده بود، اگر فدرال به سیاست انقباضی خود ادامه دهد، قیمت بیت کوین تا محدوده 10,000 دلار ریزش خواهد کرد. 

موبیوس میگوید:

 

با نرخ‌های بالاتر بهره، خریدن یا نگهداری بیت کوین یا سایر رمزارزها جذابیت کمتری پیدا میکند چرا که فقط نگهداری کوین سودی نخواهد داشت.

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.