سال 2023 شاهد ادامه روند نزولی بیت کوین خواهیم بود؟

دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱

علیرغم اینکه سال 2022 برای بیت کوین در محدوده قیمت 16,500 دلار به اتمام رسید، اطلاعات آنچین نشان میدهد که احتمالا قیمت بیت کوین ریزش بیشتری را در سال 2023 تجربه نماید. 

تحلیلگر کریپتوکوانت به نام oinonent دریافت که توزیع کنونی UTXO بیت کوین مشابه رفتار بازار خرسی سال 2019 است، موردی که در آن زمان Delphi Digital استفاده نمود و توانست با موفقیت زمان تسلیم بازار را پیش بینی نماید. 

در ژانویه 2019، Delphi Digital روندهای عمر UTXO بیت کوین را بررسی کرد و با چرخه‌های قبلی مقایسه نمود. 

این موسسه تحقیقاتی درصد بیت کوین خرج نشده که برای بازه‌های متفاوت زمان دست نخورده مانده بود را بررسی کرد. این بازه‌های زمانی از کمتر از 3 ماه تا بیش از 5 سال بود. 

آنها دریافتند که تعداد کوین‌هایی که حداقل یک سال دست نخورده بودند افزایش پیدا کرده بود. همچنین تعداد UTXO هایی که حداقل یک سال منتقل نشده بودند کاهش پیدا کرده بود. 

موسسه تحقیقاتی از این مساله نتیجه گیری کرد که هولدرهای بلند مدت بیت کوین شروع به انباشت کرده‌اند. سپس این روند را با انتهای سال 2014 مقایسه کردند و باعث شد کف قیمت را در سه ماهه اول سال 2019 پیش بینی کنند. 

 

تحلیلگران بیت کوین چه میگویند؟

در حالی که شرایط کنونی UTXO بیت کوین مشابه اوایل 2019 است، oinonen_t دریافت که:

 

"در حالی که موج 1ماه تا 3 ماه (سبز) نشان از سنتیمنت مثبت دارد، تایم فریم های بالاتر مثل 3 سال تا 5 سال به طور واضحی نشان از ریسک زدایی دارد. تریدرهای تایم فریم های کوتاه تر 3 ماه تا 6 ماه (نارنجی) هنوز در حال خارج از شدن از ضررهای سنگین هستند. با این حال سطح سازمانی 2 سال تا 3 سال ( آبی پر رنگ) نشانه های انباشت دارد."

 

نمودار زمانی بیت کوین

 

همچنین در راستای پیش بینی ریزش بیشتر قیمت بیت کوین در سال 2023، یک تحلیلگر دیگر کریپتوکوانت به نام Ghoddusifar حرکت مستمر جریان حرکتی بیت کوین را به سمت محدوده مثبت کشف کرد. این بدین معنی است که فروشندگان بازار بیت کوین را اشباع کرده‌اند.

Ghoddusifar گفت:

 

"این به معنی خریداران کمتر و فروشندگان بیشتر است. احتمالا، در زمانی که این مورد مثبت شود، شاهد ثبت یک سقف لوکال و بعد از آن افزایش فشار فروش در بازار آتی خواهیم بود، که میتواند به ادامه روند نزولی و از دست رفتن حمایت کنونی منجر شود."

 

بیت کوین

 

اما برای بازگشت امید به بازار، تحلیلگر کریپتوکوانت Nino میزان دامیننس SOAB بیت کوین را در چارت روزانه بررسی کرد و دریافت که چشم انداز بلند مدت بیت کوین از بریش به خنثی تغییر کرده است.

بر اساس Nino، جریان ورودی UTXOها که کمتر از 1 سال تا 2 سال سن دارند به صرافی‌ها به میزان 20% رشد کرده است. این مساله نشاندهنده افزایش فعالیت ترید برای بیت کوین در این بازه سنی است. 

 

بیت کوین

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.