بیت کوین و سقوطی سرسام آور!

شنبه ۲ تیر ۱۳۹۷

با ادامه روند سخت‌گیری ‌ها نسبت به ارزهای دیجیتالی درکشور ژاپن، سقوط قیمت بیت کوین در چهارمین هفتۀ متوالی شدت گرفته است!

قیمت بیت کوین در در بازار معاملات  به 6085 دلار رسید که در ماه فوریه به کمترین حد خود استن که رسیده است.در حال حاضر با رسیدن با مرز ۶۰۰۰ دلار فاصله‌ای اندک دارد. بیت کوین از اول سال ۲۰۱۸ تا به امروز ۵۶ درصد از ارزش خود را از دست داده است.

سازمان آژانس خدمات مالی ژاپن در روز گذشته به بعضی از بزرگ‌ ترین بازارارزهای مجازی در سطح کشور دستور داد که در بعد مالی شفاف سازی انجام بدهند تا در برابر پولشویی مقابله کنند. یکی دیگر از علل موثر بر این اتفاقات، هک شدن یکی از بزرگترین بازار ارزهای کره جنوبی بود که در آخر از آن مبلغ ۳۱.۵ میلیون دلار سرقت شد.

دیگر ارزهای دیجیتالی تا پایان معاملات هفتگی خود با نزول قیمت روبرو شدند؛ ارزاترتیوم- دومین ارز دیجیتالی شناخته شده در جهان- با کاهش قیمت ۱۰ درصدی مواجه شد و به 473 دلار رسید وهمچنین ارز ریپل- سومین ارز دیجیتالی مهم هفت درصد ارزش خود را از دست داد و به 0.5 دلار رسید.

علت این تداوم کاهش قیمت ارزهای دیجیتالی طبق گفتۀ موسسه ای در این زمینه، جریان های ورودی امسال به بازارارزهای دیجیتالی به اندازۀ کافی نبوده است. تنها به دلیل نگرانی‌ های امنیتی و آیندۀ نامعلوم این ارزهای دیجیتالی بوده که میل به سرمایه‌ گذاری در آن‌ها را کم کرده است.

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.