اتریوم سال 2022 را با بیشترین همبستگی با بیت کوین به پایان میبرد

شنبه ۱۰ دی ۱۴۰۱

اطلاعات نشان میدهد در سال گذشته اتریوم بیشترین همبستگی را با بیت کوین از خود نشان داده است.

 

اتریوم سال 2022 را با بالاترین همبستگی با بیت کوین به پایان میبرد.

بر اساس گزارش پایان سال Arcane Research، بازارهای جهانی به صورت مرتبط با هم در سال 2022 ریزش داشتند. "همبستگی 30 روزه" یک شاخص است که نشان میدهد بیت کوین تا چه میزان با سایر دارایی‌ها همبستگی در حرکت قیمت دارد. 

زمانی که میزان این شاخص بالاتر از 0 باشد، به این معنی است که بین قیمت بیت کوین و دارایی مشخص طی 30 روز گذشته همبستگی مثبت وجود داشته است. در طرف دیگر، مقادیر منفی نشان میدهد که جهت حرکت قیمت بیت کوین در تضاد با حرکت قیمت آن دارایی مورد نظر است. 

همچنین هر چقدر میزان این شاخص (در هر سمتی) بالاتر باشد، نشاندهنده همبستگی بیشتر است. طبیعتا، مقدار شاخص نزدیک صفر نشان میدهد که دو دارایی همبستگی قیمتی در حال حاضر ندارند. 

نمودار پایین روند تغییرات در شاخص همبستگی 30 روزه بیت کوین را با اتریوم، S&P500 و نزدک را طی یک سال گذشته نشان میدهد. 

 

همبستگی بیت کوین اتریوم سهام آمریکا

 

همانطور که در نمودار بالا مشخص است، بیت کوین به طور مثبتی با این دارایی‌ها طی سال 2022 همبستگی داشت. میزان همبستگی بیت کوین با سهام آمریکا در اکثر مواقع سال بالای 0.5 بود که نشان از همبستگی بالا داشت. 

همبستگی با اتریوم مقادیری حدود 0.9 داشت که نشان میدهد بیت کوین به شدت با اتریوم در سال گذشته همبستگی داشت. حتی الان در انتهای سال، همبستگی میان ان دو دارایی در حدود 0.97 که نزدیک بیشترین مقدار تا کنون است. 

در ماه سپتامبر سال جاری، اتریوم توانست با موفقیت فرآیند ادغام را انجام دهد و از آن زمان با توجه به توسعه‌های خاص اتریوم، میزان همبستگی با بیت کوین کمتر شد همانطور که در نمودار نیز مشخص است. 

با این حال، مدت زمان زیادی نگذشت تا مجددا مسیر حرکت این دو رمزارز به هم شبیه شود و حتی فرآیند ادغام نیز به اندازه کافی قوی نبود تا بتواند این دو کوین را از هم جدا کند. 

همچنین با توجه به اینکه بیت کوین بسیار با سهام همبستگی دارد، اتریوم نیز چنین شرایطی را تجربه میکند. با این حال، Arcane Research  پیش بینی میکند که همبستگی بین رمزارزها و سهام آمریکا در سال آینده ملایم‌تر خواهد شد چرا که حجم معاملات در بازار کریپتو به مرور کمتر میشود. 

 

قیمت اتریوم

در زمان نگارش مطلب، قیمت اتریوم در حدود 1200 دلار در نوسان بود و طی هفته گذشته 2% کاهش را ثبت نموده بود.

 

چارت قیمت اتریوم

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.