مقدار SOPR بیت کوین در کمترین میزان طی 3 سال...

دوشنبه ۵ دی ۱۴۰۱

پیشرو بازار رمرارزها یعنی بیت کوین در حال اتمام سال در محدوده قیمت 16,500 دلار تا 17,000 دلار است. همچنین بر اساس تحلیل کریپتوکوانت در تاریخ 21 دسامبر، مقدار SOPR بیت کوین به کمترین میزان طی 3 سال گذشته رسیده است. 

بر اساس آکادمی گلسنود، مقدار SOPR یک دارایی دیدگاهی در مورد فضای کلی بازار در مورد آن ایجاد میکند و درجه سود یا ضرر که توسط هولدرها در بازه زمانی مشخص کسب شده است را نشان میدهد. 

وقتی که مقدار SOPR یک دارایی در یک بازه زمانی بیشتر از 1 باشد، به این معنی است که آنهایی که در آن بازه زمانی دارایی خود را در آن قیمت فروختند سود کردند. و بلعکس زمانی که مقدار SOPR کمتر از 1 باشد، به این معنی است که آنهایی که در آن بازه زمانی و در آن قیمت کوین خود را فروختند ضرر کردند. 

 

تحلیل مقدار SOPR بیت کوین

بر اساس اطلاعات کریپتوکوانت، مقدار SOPR بیت کوین در روز 21 دسامبر روی 0.98 بود. از 23 نوامبر مقدار SOPR بیت کوین به کمتر از 1 رسید، به این معنی که هولدرهایی که در این زمان کوین خود را فروختند ضرر کردند.

 

بیت کوین SOPR

 

تحلیلگر کریپتوکوانت اشاره کرد:

 

"نسبت SOPR پایینتر از 1 و ثبت کف‌های جدید میتواند به این معنی باشد که سرمایه گذاران در حال محقق ساختن ضرر هستند و یا کوین‌هایی که در سود هستند فروخته نمیشوند."

 

بر اساس عملکرد تاریخی بیت کوین وی اضافه میکند:

 

"زمانی که این شاخص به بالای 1 برمیگردد، امکان دارد مجددا شاهد یک بول مارکت دیگر باشیم. به صورت تاریخی، حداقل 3 بار در گذشته شاهد این رفتار بوده‌ایم."

 

نمودار بیت کوین

 

کوین‌های بی حرکت لازم است وارد بازی شوند

در زمان نگارش مطلب، بر اساس اطلاعات CoinMarketCap بیت کوین در حدود قیمت 16,807 دلار معامله میشد. در حالی که قیمت طی ماه گذشته حدود 7% رشد داشت، انباشت نهنگ‌ها با کاهش مواجه بود. بر اساس اطلاعات سنتیمنت، آدرس نهنگ‌هایی که بین 1000 تا 100,000 بیت کوین هولد میکنند طی ماه گذشته به میزان 2% کاهش داشته است. 

در تناقض با نهنگ‌ها، تعداد کوسه ها که بین 1 تا 1000 بیت کوین هولد میکنند افزایش پیدا کرد و طی 1 ماه گذشته حدود 2% اضافه شد. 

در بازار خرسی، باید نشانه‌های انباشت نهنگ‌ها وجود داشته باشد قبل از رسیدن به کف قیمت. با این حال، در بازار کنونی، در حالی که نهنگ‌ها به آرامی در حال فروش هستند، به نظر میرسد هنوز به کف قیمت نرسیده‌ایم. 

 

بیت کوین

 

سقوط صرافی FTX باعث شد که سرمایه گذاران کوین‌های قدیمی که مدت‌ها راکد بودند را منتقل نمایند. با بررسی سن بیت کوین‌ها در میبابیم که کوین‌های قدیمی مجددا به رکود بازگشتند. 

معمولا رشد یا ریزش ناگهانی با اسپایک در شاخص سن کوین پیش بینی میشود. با این حال، با توجه به اینکه این شاخص برای بیت کوین در کمترین میزان ماهیانه است، رشد ناگهانی قیمت برای بیت کوین در آینده نزدیک محتمل نیست چرا که کوین‌ها در شبکه بیت کوین بدون تحرک هستند.

 

نمودار بیت کوین

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.