الگوی پرچم بریش بیت کوین نکاتی برای هولدرهای بلند مدت دارد...

سه شنبه ۸ آذر ۱۴۰۱

بعد از اینکه در هفته گذشته بیت کوین نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند، این هفته با فشار فروش مواجه شد. یک تحلیلگر جدید کریپتوکوانت تخمین میزند احتمالا این هفته بیت کوین کاهش قیمت بیشتر داشته باشد. 

بر اساس تحلیل کریپتوکوانت، بیت کوین در حال تشکیل الگوی پرچم سه گوش بریش است. این الگو معمولا با یک روند نزولی مستمر همراه است. به بیان دیگر، این الگو احتمال ادامه روند نزولی بیت کوین و کاهش مجدد قیمت را بیشتر میکند. 

 

الگوی بریش بیت کوین

 

اگر موارد بالا درست باشد، باید انتظار داشته باشیم که بازار به طور مشابهی عکس العمل نشان دهد. خب جریان بیت کوین در صرافی‌ها با این دیدگاه همسو است. هر دو جریان‌های ورودی و خروجی صرافی‌ها این هفته کمتر شده است، که احتمالا نشاندهنده اعتماد کمتر در بازار است. 

آخرین بررسی جریان صرافی‌ها توسط گلسنود تایید میکند که جریان ورودی به صرافی‌ها اندکی بیشتر از جریان خروجی است. 

 

جریان بیت کوین در صرافی ها

 

در حالی که تقاضای بازار اسپات برای بیت کوین اعتماد پایین را نشان میدهد، بازار مشتقات یا فیوچرز نیز همین شرایط را بیان میکند. میزان قراردادهای باز در بازار مشتقات بیت کوین هفته گذشته به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داشت و تا آخر هفته به ریزش خود ادامه داد. 

 

بازار مشتقات بیت کوین

 

سرمایه گذاران در شرایط ابهام و عدم قطعیت تمایل کمتری به انجام معاملات اهرمی دارند. جای تعجب ندارد که نسبت تخمینی اهرم بیت کوین طی آخر هفته کاهش داشت و تایید کرد که سرمایه گذاران نسبت به چشم انداز کوتاه مدت بیت کوین اطمینان و خوش بینی ندارند. 

 

نرخ تخمینی اهرم بیت کوین

 

نهنگ‌های بیت کوین چه میکنند؟

حالا که به این نتیجه رسیدیم که اعتماد کمی در بازار وجود دارد، میتوانیم بررسی کنیم که نهنگ‌ها در این شرایط چه کار میکنند. این مساله میتواند نتایج احتمالی چند روز آینده را مشخص کند. 

تعداد آدرس‌هایی که بیش از 1000 بیت کوین هولد میکنند به طور قابل ملاحظه‌ای طی 5 روز گذشته کاهش پیدا کرد. این موضوع فشار فروش را توجیه میکند و نشان میدهد چرا بیت کوین نتوانست رالی خود طی اوایل هفته گذشته را ادامه دهد. 

 

آدرس های بیشتر از 1000 بیت کوین

 

اگر فشار فروش کنونی بیت کوین غالب شود، سرمایه گذاران باید انتظار یک ریزش قیمت دیگر را پایین سطح 16,000 دلار داشته باشند. بیت کوین در زمان نگارش مطلب در محدوده 16,219 دلار معامله میشد. 

 

چارت بیت کوین

 

نیمه دوم هفته گذشته نشان از حرکت رنج و خنثی برای بیت کوین داشت. دلیل آن تا حدودی تقاضا از طرف بازار خرد بود که به عنوان یک بافر برای فشار فروش عمل نمود. 

با این حال قیمت با خراب‌تر شدن اعتماد به بازار کاهش یافت. سرمایه گذاران بیت کوین باید چشم انداز ریزش بیشتر و RSI بیشتر را داشته باشند. چنین دیدگاهی میتواند زیرساخت را برای رالی بازیابی قوی‌تر آماده نماید. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.