هولدرهای بیت کوین اعتماد خود به صرافی‌ها را از دست داده‌اند؟

دوشنبه ۷ آذر ۱۴۰۱

در توئیت 27 نوامبر Santiment اعلام کرد که هولدرهای بیت کوین در حال خارج کردن دارایی خود از صرافی‌ها هستند. در زمان انتشار این توئیت، فقط 6.95% از کل ذخیره بیت کوین در صرافی‌ها بود. 

همانطور که در نمودار پایین مشخص است، ذخیره بیت کوین در صرافی‌ها به کمترین میزان خود طی 4 سال سقوط کرده است. علیرغم اینکه روند خروج بیت کوین از صرافی‌ها از سال 2020 آغاز شده، اخیرا به دلیل ورشکستگی FTX سرعت گرفته است. 

 

ذخیره بیت کوین در صرافی ها

 

با این حال، کاهش ذخیره بیت کوین در صرافی‌ها نشاندهنده کاهش علاقه به بیت کوین نیست. 

 

بیت کوین با قیمت‌های تخفیف خورده

همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، بسیاری از سرمایه گذاران تصمیم به استفاده از این فرصت و خرید بیت کوین با قیمت‌های تخفیف خورده گرفتند. همانطور که در نمودار پایین مشخص است، تعداد آدرس‌هایی که بیش از یک کوین نگهداری میکنند به طور چشمگیری طی ماه گذشته افزایش یافته و در روز 26 نوامبر به سقف رسیده است. 

اما فقط نهنگ‌ها و آدرس‌های با دارایی زیاد نیستند که به بیت کوین علاقه نشان میدهند. سرمایه گذاران خرد نیز از ریزش اخیر بیت کوین بیشترین استفاده را بردند. بر اساس اطلاعات Glassnode، تعداد آدرس‌هایی که 0.1 بیت کوین نگهداری میکنند به سقف تاریخی 4,069,920 رسیده است. 

 

نمودار آدرس های بیش از 1 بیتکوین

 

در حالی که سرمایه گذاران به بیت کوین علاقه نشان میدهند، میزان این علاقه به اندازه کافی نبوده که در شرایط ماینرهای بیت کوین بهبود ایجاد کند. درآمد ماینینگ یا استخراج که توسط ماینرهای بیت کوین حاصل میشود طی چند روز گذشته به طور چشمگیری کاهش پیدا نموده است. 

در حال حاضر اگر درآمد ماینینگ همزمان با قیمت بیت کوین کاهش پیدا کند، ماینرها مجبور خواهند شد تا بیت کوین استخراج شده خود را بفروشند تا بتوانند سود کسب کنند. 

 

هولدرهای بیت کوین تصمیم خود را میگیرند

از نمودار پایین دریافت میشود ک تعداد آدرس‌های فعال روزانه بیت کوین کاهش داشته است. همزمان با این موضوع، سرعت حرکت بیت کوین نیز بسیار کند شده است. بنابر این فرکانس نقل و انتقال بیت کوین بین والت‌ها کاهش چشمگیری داشته است. 

 

آدرس های فعال روزانه بیت کوین

 

در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین در حدود 16,557 دلار بود. بر اساس اطلاعات CoinMarketCap قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته 0.07% کاهش داشته و حجم معاملات آن 4.36% کمتر شده است. 

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.