بررسی شرایط سرمایه گذاران بیت کوین در عبور از زمستان طولانی

چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱

ایلان ماسک اخیرا توئیتی در مورد بیت کوین منتشر کرد و در آن به زمستان طولانی اشاره نمود:

بیت کوین بازگشت خواهد داشت، اما ممکن است زمستان طولانی باشد.

— Elon Musk (@elonmusk) November 14, 2022

 

 

همزمان با توئیت بالا، عملکرد اخیر بیت کوین چندان امیدوار کننده نبود، و شاه رمزارزها نتوانسته بود حرکت صعودی خاصی را ثبت کند. بر اساس اطلاعات CoinMarketCap، قیمت بیت کوین طی 7 روز گذشته حدود 14% کاهش داشت، و در زمان نگارش مطلب، بیت کوین در حدود 17,774 دلار معامله میشد در حالی که ارزش بازار آن حدود 321.9 میلیارد دلار بود. 

Wenry تحلیلگر و نویسنده در CryptoQuant، اخیرا تحلیلی منتشر نمود که اطلاعات جالبی در مورد بیت کوین ارائه میدهد. 

 

بیت کوین میتواند به زودی بازیابی نماید؟

در این تحلیل، ونری اشاره کرد که میزان بیت کوین که توسط صرافی‌ها نگهداری میشود در کمترین میزان خود در سال است و نزدیک به سطح ژانویه 2018 شده است. زمانی که دارایی های ترید پایین میرود، معمولا فشار فروش ضعیف‌تر میشود.

با این حال، این بار، شاهد افزایش بی اعتمادی به بازار بودیم، که ممکن است تاثیر متفاوتی داشته باشد. بنابراین، سناریو کنونی، همزمان با ورشکستگی FTX، پیش بینی مسیر حرکت بیت کوین را سخت کرده است.

 

بیت کوین

 

در حالی که نمودار هفتگی عمدتا قرمز بوده است، در زمان نگارش مطلب، قیمت بیت کوین طی 24 ساعت قبل حدود 4% رشد را ثبت نموده بود. این مساله به سرمایه گذاران امید میدهد که طی روزهای آینده شاهد رشد بیشتر بیت کوین باشند. 

چندین شاخص آنچین نیز از سناریو رشد قیمت حمایت میکنند. برای مثال، شاخص MVRV  اخیرا یک رشد را ثبت نمود و این میتواند یک سیگنال مثبت باشد. همچنین پس از ثبت کاهش، حجم معاملات بیت کوین طی 2 روز گذشته افزایش داشته است.  

به علاوه، سنتیمنت وزنی بیت کوین نیز بالاتر رفته و نشان میدهد محبوبیت بیت کوین در بین فعالان بازار بیشتر شده است. همچنین اطلاعات CryptoQuant نشان میدهد که Puell Multiple بیت کوین نیز سبز شده است. این میتواند نشانه‌ای باشد که قیمت بیت کوین کمتر از ارزش واقعی آن است، و این موضوع احتمال افزایش قیمت را بیشتر میکند. 

 

بیت کوین

 

خرس‌ها همچنان پیروز بودند

بررسی نمودار یک روزه بیت کوین نشان میدهد گاوها تلاش بسیار نمودند تا خرس‌ها را شکست دهند اما خرس‌ها دست بالا را در بازار داشتند. شاخص EMA نشان میدهد که EMA 20 روزه بسیار پایینتر از EMA 50 روزه قرار دارد. این مساله بیانگر قدرت فروشندگان است. 

همچنین MACD نیز سیگنال بریش دارد و شاخص CMF کاملا پایین منطقه خنثی است که ممکن است جلوی بیت کوین را برای رشد بگیرد. 

 

نمودار بیت کوین

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.