پیش بینی قیمت سکه و طلا توسط رئیس کمیسیون طلا و جواهر

چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷

در وضعیت نابسامان ارز با نزدیک تر شدن به موعد تمدید برجام از سوی آمریکا، بازار سکه و طلا را با نواسانات زیادی مواجه کرده است. روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت (ششم ماه May) قیمت سکه تمام بهار آزادی (طرح جدید) با ۱۲۰ هزار تومان گرانی به ۲ میلیون و ۲۵۲ هزار تومان رسید.

این در حالی است که قیمت دلار در بازار ارز افزایش چمشگیری داشته است. روز شنبه 15 اردیبهشت هر دلار به قیمت ۶۳۰۰ تومان در بازار ارز آزاد معامله شد و برخی خبرها از رسیدن قیمت دلار در بازارهای آزاد به ۶۵۰۰ تا 7000 تومان خبر می‌دهند.
قیمت یورو در بازار آزاد ایران در روز یکشنبه به ۷۸۰۰ تومان و پوند بریتانیا نیز به ۸۸۰۰ تومان رسیده است.

نگرانی‌ها از تصمیم دونالد ترامپ درباره برجام علت افزایش تقاضای برای خرید سکه و طلا

نگرانی‌ها از آینده توافق در برجام و تاثیر آن بر اقتصاد و دارایی مردم و همچنین وضعیت نامشخص بازار ارز باعث شده تا بیشتر مردم به خرید طلا و سکه روی بیاورند.
رئیس کمیسیون طلا و جواهر اتاق اصناف ایران گفت: افزایش تقاضا برای خرید سکه درهفته گذشته به دلیل تمایل خریداران به تبدیل نقدینگی خود به طلا را عامل «رشد غیرمنطقی قیمت سکه و طلا» دانست.

محمد کشتی آرای نگرانی جامعه باید در قبال «حفظ ارزش دارایی» خود را علت این افزایش تقاضا برای سکه و طلا بداند و افزود: "بیشتر یک جو روانی درباره قیمت ها ایجاد شده است و باید مسئولان به مردم اطمینان دهند تا نوسانات مهار شود".

محمد کشتی آرای همچنین گفته است که تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در دوازدهم ماه May موعد تمدید پایبندی خود با ایران در برجام است که تاثیری زیادی بازار جهانی ارز و سکه خواهد داشت،" درایران هم همان تاثیر را خواهد داشت".

وی با غیر قابل پیش‌بینی دانستن بازار طلا و احتمال توقف رشد صعودی قیمت سکه و طلا افزود: "با توجه به اینکه نیاز متقاضیان برای خرید سکه و تبدیل دارایی به طلا تقریبا اشباع شده است در نتیجه بازار در روزهای آینده از نظر قیمت سکه و طلا باثبات خواهد شد و حبابی وجود نخواهد داشت"

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.