عملکرد نهنگ‌های بیت کوین بعد از ماجرای FTX چند نکته دارد...

یکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱

بیت کوین در حال حاضر در پایینترین سطح 2 ساله معامله میشود و ماجرای FTX قطعا در رسیدن به این شرایط تاثیرگذار بوده است. 

با ریزش قیمت به میزان 10% در 24 ساعت قبل از نگارش مطلب، بیت کوین در محدوده 16,000 دلار معامله میشود. این مساله بعد از شکسته شدن الگوی مثلث نزولی و سطح حمایت مهم در روز 9 نوامبر اتفاق افتاد. و بر اساس نظر تحلیلگر کریپتوکوانت، شاهد ریزش بیشتر در قیمت بیت کوین خواهیم بود. 

 

 

به غیر از معامله شدن در قیمت‌های ماه نوامبر 2020، حماسه FTX نیز باعث شد نرخ سرمایه گذاری بیت کوین در صرافی‌ها به کمترین میزان خود طی سال برسد.

بر اساس داده‌های کریپتوکوانت، در زمان نگارش مطلب، نرخ سرمایه گذاری بیت کوین -0.14% بود. در اکثر صرافی‌ها نرخ سرمایه بیت کوین پایین‌تر از -0.1% بود، به عنوان مثال این عدد در صرافی بایننس -0.1154% و صرافی OKX معادل -0.1439% ثبت شد. کف‌های جدید از 20 می 2021 در حال تشکیل شدن است. 

از آنجایی که بازار فیوچرز نیز همچنان فضای بریش دارد، بازار بیت کوین با تعداد زیادی پوزیشن شورت (فروش) دستخوش ریزش بیشتر شد. 

 

 

علامه بر این، از 693.79 میلیون دلار که به طور کلی از بازار رمزارز طی 24 ساعت گذشته خارج شد، لیکوئید شدن بیت کوین حدود 252.61 میلیون دلار را رقم زد. بر اساس اطلاعات Coinglass این مقدار حدود 36% از کل پول خروجی از بازار در این بازه زمانی بود. 

 

نهنگ‌ها در حال انباشت

یافته های تحلیلگر کریپتوکوانت نشان میدهد به طور جالبی با ادامه روند نزولی قیمت بیت کوین، نهنگ‌ها به هیچ عنوان نگران نشدند و از موقعیت خود خارج نشدند. 

بر اساس اظهارات Hančar، نهنگ‌های بیت کوین تسلیم نمیشوند و به نظر میرسد در ریزش اخیر نیز همچنان در حال انباشت هستند.

بر اساس اطلاعات Santiment، تعداد آدرس‌هایی که بین 1 تا 1000 بیت کوین نگهداری میکنند در هفته گذشته از 907,000 به 917,000 رسیده است. 

رشد آدرس‌هایی که بین 10,000 تا 100,000 بیت کوین نگهداری میکنند بسیار بارزتر بود و شاهد افزایش به میزان 12% بود.

 

 

در حالی که افزایش انباشت توسط نهنگ‌ها در بازار خرسی کنونی میتواند نشانه خوبی برای احتمال رالی باشد، در بلند مدت، چشم انداز تا حدودی تاریک به نظر میرسد به دلیل موقعیت MCA و MDIA بیت کوین. 

بر اساس اطلاعات Santiment، این دو شاخص طی 3 ماه گذشته در یک روند صعودی طولانی بوده‌اند. 

روند صعودی طولانی برای MCA و MDIA یک دارایی نشان میدهد والت‌هایی که سرمایه گذاری در آنها انجام شده طی زمان زیاد مسکوت بوده‌اند و فعالیت نداشته‌اند. به طور کلی ان مساله نشان میدهد رکود و بی حرکتی در شبکه وجود داشته است که میتواند باعث رالی چشمگیر شود.

 

بیت کوین و رمزارز

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.