تصویر بریش برای بازار؛ خروج پول سازمانی از بیت کوین

چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

سرمایه گذاران سازمانی برای مدتی در مورد بیت کوین و کلیت بازار عملکردی خنثی داشتند و طی مدت گذشته و حتی طی بازار خرسی شاهد ورود و خروج سرمایه آنها به سرمایه‌های دیجیتال متفاوت بوده‌ایم. با این حال، جریان جدید سرمایه نشان میدهد این سرمایه گذاران عمده در حال انتخاب موضع خود در کمپ خرس‌ها هستند!

 

بیت کوین شاهد جریان خروجی است

بیت کوین طی یک ماه و نیم گذشته شاهد جریان‌های ورودی مختصر بود که تاثیر چندانی بر قیمت نداشت. اما این مساله کاملا تغییر کرده و طی هفته گذشته شاهد 13 میلیون دلار جریان خروجی از بیت کوین بودیم. این جریانهای خروجی نشان میدهد که سرمایه گذاران کلان در حال خروج کامل از بازار هستند به جای اینکه یک سمت را به سمت دیگر ترجیح دهند.

به علاوه، خروج سرمایه از شروع ماه نوامبر به حدود 19 میلیون دلار میرسد. حتی در ماه نوامبر که بر اساس شواهد تاریخی همواره بولیش بوده است، سرمایه گذاران به نظر اعتقادی به احتمال رشد بازار ندارند. 

 

بیت کوین و بازار کریپتو

 

دلیل بریش بودن

در حالی که  نتایج جلسه FOMC آنچنان که انتظار میرفت روی بازار تاثیر نداشت، اما این مساله رفتار سرمایه گذاران در بازار را تحت تاثیر قرار دارد. چهارمین افزایش متوالی نرخ بهره به میزان 0.75% نشان داد که مسئولین فدرال از سیاست‌های خود در قبال افزایش نرخ تورم کوتاه نمی‌آیند. 

طبق پیش بینی، چنین میزان بالایی از نرخ بهره میتواند بر بازارها از جمله کریپتو تاثیر بگذارد و توانایی رشد آنها را به شدت محدود نماید، خصوصا طی بازار خرسی. همچنان جای تعجب ندارد که ایالات متحده اجازه خروج سرمایه را از بازار داده باشد، چرا که تصمیم مسئولین فدرال بیشترین تاثیر را در این کشور دارد. 

با این حال، شاهد برخی جریان‌های ورودی از گوشه و کنار بازار بوده‌ایم. سوئیس و آلمان شاهد جریان ورودی به میزان 6.8 میلیون و 4 میلیون دلار بودند که اکثریت آن روی آلتکوین‌ها تمرکز داشت. اتریوم در نهایت به روند جریان خروجی خود پایان داد و یک جریان ورود سرمایه به ارزش 2.7 میلیون دلار را ثبت نمود. همچنین ریپل نیز با ثبت جریان ورودی به میزان 1.1 میلیون دلار، شاهد سومین هفته متوالی ورود سرمایه بود. 

از آن زمان، بازار رمزارزها یک چرخش داشت و انتظار میرود هفته گذشته شاهد تغییر در فضای ذهنی سرمایه گذاران سازمانی باشیم. با این حال، فضای ذهنی کلی بازار کریپتو همچنان منفی است و نمیتوانیم انتظار جریان ورودی چشمگیری را داشته باشیم. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.