شواهد تاریخی درباره شناسایی کف قیمت بیت کوین چه میگویند؟

چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱

بعد از یک دوره بسیار طولانی که بیت کوین نوسان خیلی پایینی داشت و در یک رنج بسیار محدود معامله میشد، هفته گذشته بیت کوین توانست رالی صعودی بالای سطح 20,000 دلار را ثبت نماید. شاه رمزارزها تا سقف 20,961 دلار رشد کرد و گمانه زنی ها در مورد اینکه کف قیمت بیت کوین اتفاق افتاده و سپری شده است مجددا قوت گرفت. 

در گزارش اخیر Glassnode پیرو بررسی چند شاخص آنچین، کف چرخه‌های قبلی بیت کوین ارزیابی و با بازار خرسی کنونی برای شناسایی کف قیمت مقایسه شد.

 

آیا هنوز کف قیمت محقق نشده؟

بر اساس Glassnode، دو شاخص که میتوان محدوده کف قیمت را با آنها تخمین زد اینها هستند: قیمت محقق شده و قیمت متعادل شده

قیمت محقق شده یک دارایی میتواند به این صورت تعریف شود: قیمت متوسط اکتساب هر کوین. زمانی که یک دارایی پایین این قیمت معامله میشود، بازار در شرایط ضرر محقق نشده است. در زمان نگارش مطلب، قیمت محقق شده بیت کوین در عدد 21,150 دلار است. 

بر اساس این گزارش، قیمت متعادل شده به تفاوت بین قیمت محقق شده و قیمت انتقال اشاره میکند. این قیمت به تفاوت بیk قیمتی که کوین با آن خرید شده و قیمتی که با آن فروخته شده اشاره میکند. در زمان نگارش مطلب، قیمت متعادل شده در محدود 16,513 دلار است. 

Glassnode دریافت که قیمت بیت کوین برای حدود 3 ماه در این محدوده قیمت نوسان کرده است. با این حال، در مقایسه با چرخه‌های خرسی قبلی که بیت کوین حدود 5.5 تا 10 ماه در این محدوده ها نوسان کرده است، میتوان استنباط نمود که شاید هنوز این چرخه از لحاظ زمانی به تکامل نرسیده است. 

 

 

Glassnode در ادامه دریافت که شاخص مهم دیگر در تشخیص کف قیمت URDP یا قیمت محقق شده انتقال هر UTXO است. این شاخص برای تصمیم گیری در مورد اینکه بیت کوین چگونه در کف قیمت و زمانی که سرمایه گذاران بیشتری در ضرر هستند، دست به دست میشود استفاده میشود.

بر اساس یافته‌های Glassnode، طی فاز کف قیمت 2018-2019، حدود 22.7% از کل ذخیره بیت کوین مجددا دست به دست شد. در بازار کنونی، فقط 14% ذخیره کل از زمان ریزش قیمت پایین سطح قیمت محقق شده در ماه جولای دست به دست شده است. در مقایسه با چرخه 2018-2019، گلسنود اشاره میکند:

 

"هم دامنه توزیع مجدد سرمایه و هم تمرکز نهایی در کف، در چرخه 2022 تا حدودی پایینتر هستند. این مساله شواهد بیشتری اضافه میکند که بازه زمانی بیشتری برای تثبیت نیاز است تا کف بازار خرسی کنونی کامل شود. با بیان این، توزیع مجددی که تا این تاریخ اتفاق افتاده چشمگیر است و مطمئنا نشان میدهد که کف هولدری به صورت فعال در حال انباشت در این محدوده است."

 

 

بر اساس اطلاعات CoinMarketCap، بیت کوین در زمان نگارش مطلب در محدوده 20,590 دلار معامله میشد. قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته حدود 0.1% رشد داشته و حجم معاملات آن طی این مدت حدود 37% افزایش را ثبت نموده است.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.