بیت کوین در حال سقوط آزاد!

دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷

قیمت بیت کوین به شدت سقوط کرده است. ارزش این ارز دیجیتالی محبوب بعد از هک شدن شرکت کره ای کوین رِیل (Coinrail) در چند روز پیش با افت بسیار شدیدی روبه‌رو شد. کوین رِیل یک شرکت فعال در زمینۀ معامله ارزهای رمزنگاری شده است.

طبق توییتی که به وسیلۀ کوین رِیل صورت گرفته است، حمله سایبری به این شرکت باعث  شده تا قیمت بی کویت 10 درصد کاهش پیدا کند. بعد از منتشر شدن خبر هک این شرکت بهای  بیت کوین در مدت زمان یک ساعت افتی مساوی با 500 دلار (372 پوند) را تجربه کرد. الان هر بیت کوین قیمتی برابر با 6627 دلار دارد.

هک شدن این شرکت کره ای یک بار دیگر امنیت پایین مراکز مبادله ارزهای دیجیتالی را به فعال های این زمینه نشان داد. بنابر اطلاعیه کوین رِیل که بر روی وبسایت رسمی این شرکت قرار گرفته است، هک این کمپانی به وسیلۀ «نفوذ سایبری» انجام شده است.

ضمن اینکه شرکت کوین رِیل خبر از سرقت 30 درصد سکه های مبادله ای داد، گزارش های محلی قیمت بیت کوین های دزدیده شده را 27.8 میلیون پوند اعلام کرده اند.
این شرکت کره ای اعلام کرده که 70 درصد از بیت کوین های مبادله ای این شرکت به محلی امن منتقل شده اند که به اینترنت دسترسی ندارند.

پلیس تحقیقات خود را در رابطه با این دزدی شروع کرده است. پلیس به سرورهای شرکت کوین رِیل دسترسی دارد و همۀ تراکنش های صورت گرفته توسط آن ها را مورد بررسی قرار می دهد. کره جنوبییک از مراکز اصلی مبادله ارزهای دیجیتالی در دنیا به حساب می آید.

در ماه های گذشته شاهد چندین دزدی از مراکز مبادله ارزهای دیجیتالی در سرتاسر جهان بوده ایم. به عنوان مثال در ماه ژانویه شرکت ژاپنی کوین چِک (Coincheck) هک شد و هکرها توانستند مبلغ 500 میلیون دلاربیت کوین بدزدند!

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.