قیمت اتریوم در حال تلاش برای رشد بیشتر، مرحله بعدی چیست؟

سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱

قیمت اتریوم یک بازیابی در چارت 1 روزه ثبت کرد و طی 24 ساعت گذشته حدود 3% رشد داشت که باعث شد سطح حمایت این آلتکوین به سطح جدیدی منتقل شود. اما با توجه به اینکه خرس‌ها همچنان کنترل شرایط را به دست دارند، اتریوم نیز هنوز به صورت کامل از محدوده خطر خارج نشده است. 

همچنان تعداد خریداران از فروشندگان کمتر است و این یک نشانه بریش بودن بازار محسوب میشود. اگر قیمت اتریوم به روند صعودی خود ادامه دهد، میتوانیم یک هجوم افزایش قدرت خرید را طی 24 ساعت آینده شاهد باشیم. 

طی هفته گذشته، قیمت اتریوم رشد چندانی نداشت اما با شرایط مثبت قیمت بیت کوین طی 24 ساعت گذشته، آلتکوین‌ها هم بازیابی‌های آرامی را در نمودار خود ثبت کردند. محدوده 1270 دلار همچنان به عنوان یک حمایت حیاتی برای اتریوم شناخته میشود. 

ریزش از سطح کنونی میتواند مجددا اتریوم را تا محدوده حمایت یاد شده پایین ببرد. اگر اتریوم مجددا به قیمت 1400 دلار برسد، میتواند انتظار داشت که گاوها مجددا به بازار برگردند. در صورتی که حمایت خرید مستمر وجود نداشته باشد، رسیدن به این سطح بعید به نظر میرسد.

 

تحلیل قیمت اتریوم: نمودار یک روزه

 

 

اتریوم در زمان نگارش مطلب در قیمت 1316 دلار معامله میشد و از سطح حمایت مهم 1270 دلار فاصله گرفته بود. اولین مقاومت در مسیر صعودی در محدوده 1360 دلار خواهد بود و در صورت عبور میتوان انتظار بازپس گیری سطح 1400 دلار را داشت.  

مقاومت مهم دیگر در محدوده 1460 دلار است که در صورت شکسته شدن، گاوها میتوانند به رالی این آلتکوین کمک کنند. اما اگر اتریوم نتواند به حرکت صعودی خود ادامه دهد، اولین حمایت در محدوده 1260 دلار است که اگر نتواند قیمت اتریوم را حفظ کند ممکن است تا  1200 دلار نیز برسد. میزان اتریوم معامله شده در سشن قبل پایین بود که نشان میدهد تعداد خریداران در بازار کم است. 

 

تحلیل تکنیکال

 

 

اتریوم همچنان چشم انداز تکنیکال بریشی دارد و فروشندگان در زمان نگارش مطلب کنترل اوضاع را به دست داشتند. علیرغم اینکه خریداران تلاش میگردند تا قیمت را بازیابی کنند، فشار فروش همچنان قدرتمند بود. شاخص RSI با اینکه رشد داشت، اما همچنان پایین سطح 50 بود.

این بدین معنی است که قدرت خرید در مقایسه با فشار فروشندگان روی نمودار یک روزه ضعیف تر بود. قیمت اتریوم پایین خط میانگین ساده متحرک 20 روزه بود که این هم یک نشانه بریش بودن محسوب میشود. 

 

 

در نمودار یک روزه، اتریوم سیگنال‌های مختلفی از جمله سیگنال خرید داشت. شاخص MACD یک تقاطع بولیش را ثبت نمود و سیگنال بارهای سبز نشان داد که سیگنال خرید محسوب میشود. شاخص DMI منفی بود چرا که DI- بالای DI+ قرار داشت و ADI (خط قرمز) نزدیکتر به محدوه 40 بود که نشان از قدرت در مومنتوم کنونی قیمت دارد. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.