بیت کوین و 24 ساعت پرنوسان

شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱

بیت کوین در پی اعلام شاخص CPI یک روز پرنوسان را سپری نمود. در حالی که انتظارات برای نرخ تورم بالا بود، عدد پایینتری اعلام شد و بازار کریپتو به این اخبار پاسخ منفی نشان داد. بیت کوین به پایین سطح 19,000 دلار سقوط کرد اما در انتهای روز معاملاتی مجددا بازگشت قیمت داشت. سوال مهم این است که آیا این دارایی دیجیتال میتواند این شرایط را حفظ کند.

 

بیت کوین میتواند ادامه دهد؟

طی 24 ساعت گذشته (در زمان نگارش مطلب)، قیمت بیت کوین حدود 6% افزایش داشت و حتی تا نزدیک سطح مقاومت 20,000 دلار صعود کرد. اما مقاومت این سطح بسیار قوی است و به نظر نمیرسد در کوتاه مدت بیت کوین بتواند به راحتی از این مقاومت عبور نماید. 

مدیر عامل اکوسیستم WeWay توضیح داد که بیت کوین معمولا به اعلام شاخص CPI به همین صورت واکنش نشان میدهد. اما از آنجایی که در آینده نزدیک امیدی به کاهش نرخ تورم نیست، سرمایه گذاران سازمانی و سرمایه گذاران خرد با احتیاط به بازار ورود میکنند. 

به نظر میرسد تورم بالای 8% باقی بماند و این مساله باعث میشود مسئولین سیاست انقباضی در پیش بگیرند. نتیجه این سیاست برای دارایی‌هایی پر ریسک مثل بیت کوین بد خواهد بود. بنابر این بازار رمزارزها احتمالا با ریزش بیشتر مواجه شود. 

 

 

مدیر عامل WeWay ادامه میدهد: "با توجه به اینکه همچنان نرخ تورم بالای 8% است، متاسفانه بازار همچنان در انتظار شرایط بی ثبات است و بازیابی اخیر به این معنی نیست که بیت کوین ریزش بیشتر نخواهد داشت."

بیت کوین هنوز از احتمال ریزش بیشتر رها نشده است. در این شرایط فشار فروش بیشتر خواهد شد و باز هم ریزش قیمت را به دنبال خواهد داشت و سرمایه گذاران احتمالا ترجیح میدهند منتظر باشند تا نوسان ناشی از گزارش تورم فروکش کند و بعد از آن یک نقطه مناسب جهت ورود پیدا کنند. 

بیت کوین باید میانگین ساده 50 روزه را از سر راه بردارد تا بتواند یک روند بولیش را ایجاد کند اما مقاومت 20,000 دلار این امر را تقریبا غیر ممکن کرده است. با این حال، روند انباشت اگر به همین منوال ادامه پیدا کند ممکن است مومنتوم مورد نیاز بیت کوین را ایجاد نماید. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.