عاملان اصلی گرانی قیمت ارز مشخص شدند!

شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۷

عاملان اصلی گرانی قیمت ارز مشخص شدند!

گرانی در بازار ارز از زمستان پارسال شروع و تا اردیبهشت امسال ادامه داشت. به گونه ای که همه را در این مورد نگران کرد. تفاوت نگرانی این بار نه فقط به خاطر بدترشدن اوضاع اقتصادی و زندگی مردم که حتی به نظر رسید چنین اتفاقی می‌تواند مشکل های بزرگتری برای دولت ایجاد کند. با وجود اینکه یک ماهی می شود که از این جو فاصله گرفتیم و دولت با تک نرخ کردن ارز و تعطیلی نامعلوم الحال صرافی ‌ها، تاکتیک ‌های جدیدی را برای کنترل نرخ ارز در پیش گرفت، اما هنوز به نظر می‌رسد که شرایط مناسب و مد نظر مردم نمی باشد. عده‌ای معتقدند مافیای ارز به قدری قوی هستند که نمی شود با آن ها مقابله کرد و تنها در زمانیشانس دوبارۀ اوضاعِ خوب وجود دارد که مافیای ارز نباشند.

مافیای ارز فقط منافع خود را می بینند!

آقای محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مورد این موضوع که آیا مافیای ارز در کشور ما وجود دارد، گفت: من اعتقاد دارم که در هر مجموعۀ عظیمی که فعل و انفعلات و کنش‌ها و داد و ستد‌هایی که در حوزه مبادلات ارزی انجام می‌شود حتماً دست‌های قدرتمند، منفعت‌طلب، زیاده‌خواه و بی‌توجه به مسائل منافع ملی وجود خواهد داشت و باعث تاسف است که این افراد و گروه‌ها فقط منافع خود را می بینند و به دنبال آن ها هستند. این گونه افراد یکی از عاملان اصلی این ناآرامی ها و التهابات اخیر بازار ارز به خصوص قیمت دلار و قیمت یورو بوده اند.

ایشون در جواب به اینکه چقدر نیت این افراد، ضربه زدن به دولت بود، افزود: از این جنبه خسارت‌های زیادی به وارد شد. از طرفی بانک مرکزی خیلی وقت است که تمرکز و نظارت کافی و وافی را بر فعالیت این افراد نداشته و همین نبود توجه و نظارت بر آن‌ها باعث شده است تا آن ها با ابتکار عمل خود خیلی راحت سودجویی کنند و آسیب بزنند

نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.