محدوده عرضه و تقاضا: آنچه باید درباره ترید در محدوده‌ها بدانید

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱

ترید کردن رمزارزها در بازار خرسی برای اکثر تریدرها بسیار سخت است، حتی برای تریدرهای حرفه‌ای، اما معمولا بازارهای خرسی بهترین تریدرها را میسازد و میلیونرها در همین شرایط متولد میشوند. 

داشتن روانشناسی صحیح، صبوری و ترید کردن با استراتژی درست به شما اولویت میدهد و شما را از بخش بزرگی از سرمایه گذاران و موسسه‌ها جلوتر می‌اندازد. اکثر تریدرها و سرمایه‌گذاران به دنبال استراتژی‌هایی هستند که بهترین سودآوری و نتیجه را داشته باشد تا بتوانند پتانسیل درآمد خود را بالاتر ببرند. اکثر استراتژی‌های تحلیل تکنیکال، زمانی که به صورت صحیح با هم ادغام و به کار گرفته شوند، موفقیت‌های بزرگی را رقم میزنند. در این مقاله قصد داریم استراتژی محدوده عرضه و تقاضا را بررسی کنیم که توسط موسسات استفاده میشود تا بهترین نتیجه ممکن را کسب کنند. همچنین نشان خواهیم داد که چگونه باید استراتژی محدوده عرضه و تقاضا را با سایر استراتژی‌ها ادغام کنید.  

 

محدوده‌های عرضه و تقاضا کدامند

 

 

بسیار مهم است که بدانید حرکت بازار همیشه به صورت چرخه است، و دانستن این موضوع به عنوان تریدر به شما کمک میکند تا بتوانید بهترین نتیجه را از بازار بگیرید. 

به عنوان تریدر باید بدانید که بازار 4 چرخه یا ساختار متداول دارد. روند صعودی، روند نزولی، فاز انباشت و فاز توزیع. مفهوم عرضه و تقاضا حول محور ساختارهای متفاوت بازار میچرخد.

محدوده عرضه به ناحیه‌ای از قیمت گفته میشود که فروشندگان قدرت بیشتری دارند و میخواهند دارایی خود را در قیمت مورد نظر بفروشند، بنابر این باعث میشود تا قیمت رشد بیشتری نداشته باشد.

محدوده تقاضا به ناحیه ای از قیمت گفته میشود که خریداران قدرت بیشتری دارند و میخواهند دارایی را در قیمت مورد نظر خود بخرند، که باعث میشود قیمت از حد مشخصی پایینتر نرود. 

 

چگونه محدوده‌های عرضه و تقاضا را تشخیص دهیم؟

محدوده‌های عرضه و تقاضا به راحتی و با نگاه کردن به نمودار قابل تشخیص هستند. این راه‌های ساده به تشخیص محدوده‌های عرضه و تقاضا کمک میکنند:

  • نمودار را نگاه کنید و به دنبال کندل‌های بزرگ متوالی بگردید. قیمت باید سریع حرکت کند.
  • محدوده پایه که حرکت ناگهانی از آنجا آغاز شده را شناسایی کنید. محدوده پایه یا بیس معمولا محدوده ای است که قیمت در آن حرکت رنج و خنثی داشته است. 

 

چطور در محدوده عرضه و تقاضا با استفاده از الگوی پین بار ترید کنیم؟

 

 

یکی از پرکاربردترین الگوها در ترید الگوی پین بار است، که برای تشخیص نقاطی که احتمال بازگشت روند را دارد استفاده میشود. در این نقاط احتمالا روند صعودی به روند نزولی تبدیل میشود. در نمودار بالا، تشکیل یک محدوده تقاضا با الگوی پین بار، پتانسیل معکوس شدن روند به سمت روند صعودی را نشان میدهد، که با رشد قیمت تایید میشود.  

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.