قیمت بیت کوین خط روند حمایت اصلی را از دست داد

یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱

بیت کوین در تاریخ 8 اکتبر پس از اینکه خریداران نتوانستند قیمت را بالا نگه دارند، نزدیک سطح پایین محدوده نوسانی باقی ماند.

 

 

سطح 20,000 دلار دوام چندانی نداشت

اطلاعات Cointelegraph Markets Pro و  TradingView نشان میداد که جفت ارز BTC/USD در زمان نگارش مطلب در حدود قیمت 19,500 دلار در نوسان بود. 

قیمت کف 19,340 دلار در Bitstamp یک روز قبل از شروع حرکت رنج ثبت شد.

قیمت بیت کوین پس از اعلام نرخ بیکاری ایالات متحده و با قدرت گرفتن دلار مشابه سایر دارایی ها دستخوش حرکت نزولی شد.

 

 

مایکل ون دو پوپ، موسس و مدیر شرکت تریدینگ Eight، اذعان داشت که نرخ بیکاری خیلی پایینتر از حد انتظار بود و اطلاعات اقتصادی این هفته متناقض بودند. 

وی ادامه داد:

 

"آخرین قسمت هفته مثبت بود و نرخ بیکاری از 3.7% به 3.5% کاهش پیدا کرد، در حالی که قبل از آن شاخص PMI شرایط خوبی نداشت. در حال حاضر تمرکز روی PPI و CPI در هفته آینده خواهد بود."

 

در این میان، منابع تحلیلی آنچین Material Indicators نشان میدهند که میانگین متحرک 50 روزه بیت کوین به عنوان مقاومت همچنان بسیار حائز اهمیت است. 

در حال حاضر با پایینتر بودن قیمت از سطح 20,000 دلار، بعد از انتشار نرخ بیکاری میانگین متحرک 50 روزه با میانگین 21 روزه تلاقی پیدا کرد.

Material Indicators به طور خلاصه میگوید: "این هفته بیت کوین 4 بار به صورت پشت سر هم از میانگین 50 روزه ریجکت شد، و بعد از گزارش نرخ بیکاری، گاوها سطح 20,000 دلار را از دست دادند، یعنی سقف سال 2017 و میانگین متحرک 21 روزه."

 

 

لیکوئید شدن پوزیشن‌ها در پی ریزش قیمت

در پی نوسانات به وجود آمده، در روز 7 اکتبر تریدرهای لانگ بیت کوین حدود 23 میلیون دلار خود را لیکویید شده دیدند.

بر اساس اطلاعات Coinglass مجموع مبالغ لیکویید شده پوزیشن‌های لانگ در کل بازار کریپتو حدود 63 میلیون دلار شد و حدود 19.5 میلیون دلار نیز در پوزیشن‌های شورت لیکویید شد. 

 

 

هفته گذشته Cointelegraph گزارشی در مورد اهمیت 19,000 دلار به عنوان کف محدوده رنج کنونی ارائه داد و اعلام نمود در صورتی که این سطح کاملا شکسته شود، باعث ریزش بزرگتر خواهد شد. 

در صورتی که حمایت شکسته شود، بر اساس داده های Whalemap، قیمت پتانسیل این را خواهد داشت که تا حد سطح خرید و فروش نهنگ‌ها یعنی قیمت 12,500 دلار کاهش داشته باشد. 

 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

 

 

منبع: CoinTelegraph
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.