عملکرد بیت کوین در نیمه دوم 2022 بهتر از سایر دارایی‌ها خواهد بود

پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱

افزایش نرخ‌های جهانی روی قیمت دارایی ها فشار وارد نموده اما بیت کوین در حال ثبت عملکرد بهتری نسبت به کالاها و سهام فناوری است.

مایک مکگلون استراتژیست ارشد در بلومبرگ میگوید ماه اکتبر از سال 2014 بهترین ماه برای بیت کوین بوده است چرا که به طور متوسط حدود 20% رشد داشته و با توجه به شرایط به نظر میرسد بیت کوین به کف قیمت خود رسیده باشد. 

در گزارش روز 5 اکتبر بلومبرگ، مکگلون اشاره میکند در حالی که افزاش نرخ بهره فشار نزولی زیادی روی قیمت اکثر دارایی‌ها داشته است، بیت کوین نسبت به کومودیتی‌ها و سهام فناوری مانند تسلا عملکرد بهتری داشته و دست بالا را دارد. 

وی افزود:

 

"زمانی که جریان اقتصادی رکودی تغییر کند (رکود تمام شود)، شاهد این خواهیم بود که مجددا تمایل به سمت بیت کوین و اتریوم بیشتر میشود و شاخص جهانی کریپتو بلومبرگ (Bloomberg Galaxy Crypto Index) از بسیاری از دارایی‌های اصلی عملکرد بهتری خواهد داشت"

 

مکگلون اشاره کرد که بیت کوین کمترین میزان نوسان را در مقایسه با شاخص کومودیتی بلومبرگ (BCOM) داشته است، (این شاخص تغییرات قیمت جهانی کالاها اعم از طلا و نفت خام را دنبال میکند). این مساله نشان میدهد که با شروع روند افزایش قیمت بیت کوین نوسان آن در مقایسه با کومودیتی‌ها در حال بازیابی است.

 

 

این تحلیلگر اعتقاد دارد که نیمه دوم سال 2022 میتواند برای بیت کوین مهم باشد و این ارز دیجیتال را به سمت یک دارایی بدون ریسک مثل طلا تغییر دهد. این دیدگاه بر اساس نوسان کم در ماه سپتامبر و پتانسیل قیمت کالاها برای رسیدن به سقف شکل گرفته است. 

در گذشته بیت کوین همبستگی بالایی با سهام تکنولوژی داشت، و با نوسان بالایی که داشت تبدیل به یک دارایی پر ریسک برای تریدرها و سرمایه گذاران شده بود. 

اطلاعاتی که در تاریخ 4 اکتبر توسط Kaiko Research منتشر شد این ادعا را تقویت میکند که عملکرد بیت کوین احتمالا در حال تغییر به سمت "طلای دیجیتال" است چرا که همبستگی بیت کوین با طلا به بیشترین میزان خود طی یک سال یعنی عدد 0.4+ رسیده است. این مساله پس از تقویت دلار به سبب افزایش نرخ بهره رخ داده است. 

 

 

همبستگی 1.0+ به این معنی است که حرکت دو دارایی کاملا مشابه هم است. به عنوان مثال اگر همبستگی بین طلا و بیت کوین  1.0+ باشد، زمانی که یک دارایی 10% افزایش پیدا میکند، قیمت دارایی دیگر نیز 10% افزایش پیدا میکند.

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: CoinTelegraph
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.