بیت کوین و اتریوم برای چرخه بعدی بهترین گزینه نیستند؟

یکشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۱

از زمان شروع فعالیت بیت کوین، افرادی که زود با این رمزارز آشنا شدند و خرید کردند و همچنین به اندازه کافی آن را هولد کردند توانستند سودهای بسیار بالایی کسب کنند. این سناریو برای اتریوم هم به همین صورت است، رمزارزی که مارکت کپ آن به صدها میلیارد دلار رسید. با این حال، با استناد به رشدهایی که این رمزارزهای اصلی داشته‌اند، این سوال در ذهن سرمایه گذاران ایجاد میشود که در سالهای آینده چقدر جای رشد دارند و چه میزان سودآور خواهند بود. به همین دلیل سرمایه گذاران مشغول بررسی گزینه‌های دیگر برای کسب سودهای بیشتر هستند. 

 

سودهای بیت کوین و اتریوم کمتر است

طی بازار گاوی یا بول مارکت قبلی مشخص شد که بیت کوین و اتریوم بازدهی بسیار بالایی مشابه زمانی که تازه راه اندازی شده بودند ندارند. طی چرخه قبلی، بیت کوین در زمان بازار خرسی تا کف 6000 دلار کاهش داشت و پس از آن به قله 69,000 دلار رسید. به این ترتیب قیمت آن در چرخه قبلی حدود 10 برابر شد. 

شرایط مشابهی برای اتریوم نیز وجود داشت. بزرگترین آلتکوین نسبت به بیت کوین اما شرایط بهتری داشت. در چرخه قبلی اتریوم از کف حدود 100 دلار به سقف 4800 دلار رسید که با این حساب قیمت آن حدود 50 برابر شد. 

 

با این حال، رشدهایی که طی این مدت داشته‌اند باعث شده سرمایه گذاران تمایل زیادی به آنها نداشته باشند، نه به این دلیل که خوب نیستند، بلکه به این خاطر که به نظر میرسد پتانسیل آنها برای رشدهای انفجاری کمتر شده است. به عنوان مثال، اگر بیت کوین از قیمت کنونی به قیمت مورد انتظار 100,000 دلار برسد، حتی به میزان 10 برابر هم رشد نکرده است. 

اتریوم نیز چنین شرایطی دارد، علیرغم اینکه به دلیل جوانتر بودن این رمزارز پتانسل رشد بیشتری نسبت به بیت کوین دارد، اگر اتریوم تا قیمت 10,000 دلار صعود کند همچنان کمتر از 10 برابر افزایش قیمت خواهد داشت. 

 

آلتکوین‌ها برنده بودند

در بازار گاوی قبلی، آلتکوین ها از حیث سودآوری گوی سبقت را از رهبران بازار (بیت کوین و اتریوم) ربودند. در حالی که دارایی های دیجیتال بزرگ کمتر از 100 برابر شدند، آلتکوین‌های کوچک مثل دوج کوین و شیبا بازدهی تا هزاران برابر را ثبت کردند. 

اساسا میم کوین‌ها برای چنین رشدهایی بسیار مستعد بودند، اما سایر آلتکوین‌ها از دسته بندی‌های دیگر نیز چنین سودهایی را تجربه کردند. به عنوان مثال قیمت FTM از 0.2 دلار به 3.4 دلار طی بول مارکت قبلی رسید و قیمت دوج کوین یک رشد عجیب از 0.004 دلار تا 0.7 دلار را طی رالی خود تجربه کرد. 

این تنها چند مثال کوچک بود که نشان میدهد طی بازارهای گاوی آلتکوین‌ها سرمایه گذاری‌های به شدت سودآورتری بودند. در حالی که انتظار میرود بازار گاوی بعدی در سال 2024 رخ دهد، تعجب نخواهد داشت که سرمایه گذاران به سمت توکن‌های با ارزش بازار کمتر متمایل شوند به این امید که دوج یا شیبا بعدی را شکار کنند. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.