سقوط بیت کوین به سطح 20k$؛ شرایط بازار چگونه است؟

پنجشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۱

بیت کوین پس از اعلام اخبار مربوط به تورم در روز 13 سپتامبر یک ضربه بزرگ خورد. گزارش در مورد شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) باعث شد بیت کوین حدود 10% از ارزش خود را روی نمودار از دست بدهد. 

بر اساس آخرین آمار، بیت کوین با از دست دادن حمایت کلیدی، در قیمت 20,300 دلار معامله میشد. در یک توییت اخیرا پلتفرم Santiment اعلام کرده بود که بیت کوین همراه با ریزش بزرگ S&P500 طی 2 سال سقوط کرده است. 

مشخص است که همبستگی بین این دارایی‌ها همچنان بالا باقی مانده است.

 

 

اندیکاتور مهم دیگری که نشان از افزایش FUD در بازار دارد، نسبت MVRV است. در پست جدید Glassnode، نسبت MVRV (MA یک روزه) به زیر 1 سقوط کرد و در زمان نگارش مطلب در حدود 0.997 قرار داشت. 

انتظار میرود با ادامه بدتر شدن شرایط، این نسبت همچنان کاهش داشته باشد، قبل از اینکه بتواند رشد جدیدی آغاز شود. ریزش اخیر به این معنی است که تریدرهای کوتاه مدت ضرر بیشتری را در سبد هولد خود تحمل میکنند. 

 

 

هولد بیت کوین

با این حال، درست قبل از سقوط، بیت کوین نشانه‌هایی مبنی بر یک حرکت صعودی جدی داشت. این مساله میتواند از افزایش دارایی نهنگ‌ها و کوسه‌ها از زمان شروع بازار خرسی فهمیده شود. 

در همین راستا، Santiment اشاره کرد که تعداد آدرس‌هایی که 10 بیت کوین یا بیشتر هولد میکنند به طور چشمگیری نسبت به اواسط فوریه افزایش پیدا کرده است. 

در واقع، از فوریه تا کنون تعداد این آدرس‌ها حدود 3.6% افزایش داده که بیشترین میزان در طی 19 ماه محسوب میشود. 

 

 

شکی نیست که این سقوط تاثیر بدی روی حرکت صعودی اخیر بیت کوین خواهد داشت. 

به علاوه، قبل از 13 سپتامبر، بیت کوین موفق شده بود برای اولین بار طی 3 هفته از سطح 22,500 دلار عبور نماید. اما در زمان نگارش مطلب، بیت کوین مجددا در حال تست سطح حمایت 20k$ بود. 

همچنین، در روز 13 سپتامبر نسبت تراکنش بیت کوین "در سود" به "بیت کوین در ضرر" به بالاترین میزان خود از ماه مارس 2022 رسید. 

شرایط وخیم برگرفته از تورم مطمئنا در کوتاه مدت فضای ذهنی پیرامون کریپتو را پایین نگه خواهد داشت. در شرایط کنونی، بیت کوین باید به خودش بیاید و سطوح فعلی را حفظ نماید. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.