جهش سودآوری بیت کوین در پی افزایش 1500 دلار طی 24 ساعت

شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

بیت کوین شاهد 24 ساعت شگفت انگیز بود و قیمت این رمزارز در این بازه زمانی بیش از 1500 دلار رشد داشت. این پرش قیمت با برخی از مفاهیم مثبت همراه شد، که شامل سودآوری برای سرمایه گذاران شد که بیت کوین را هولد میکنند. زمانی که بیت کوین پایین سطح 19,000 سقوط کرد، کمتر از نیمی از تمام سرمایه گذاران در سود بودند، اما بازیابی اخیر توانست این درصد را مجددا افزایش دهد. 

 

50% در سود هستند

بر اساس اطلاعات IntoTheBlock، نیمی از سرمایه گذاران بیت کوین در حال حاضر و با این سطح قیمت در سود هستند. پرش 7.7% در قیمت بیت کوین طی روز گذشته باعث شد تا باز هم سرمایه گذاران بیشتری شاهد سود باشند. 

در حال حاضر، درصد سرمایه گذرانی که در سود هستند دقیقا 50% است. جالبتر اینکه درصد سرمایه گذارانی که در محدوده خنثی هستند (نه سود کرده اند و نه ضرر) 11% است. نشان میدهد که تعداد زیادی از سرمایه گذاران بیت کوین خود را در محدوده 20,000 دلار خریده اند. و حدود 39% سرمایه گذاران در حال حاضر در محدوده قرمز ضرر قرار دارند. 

ترکیب بندی زمانی هولدرها هم نشان میدهد که هولدرهای بلند مدت بیشتر به سمت سود هستند. حدود 63% کوین‌های خود را بیش از 1 سال نگه داشته اند در حالی که 32% از سرمایه گذاران کوین خود را بین 1 تا 12 ماه در اختیار دارند. 

با نگاه به بازار و قیمت‌های رمزارز طی سال گذشته، کاملا مشخص است که آنهایی که کوین خود را سال گذشته خریداری کرده اند در ضرر هستند اما آنهایی که قبل از یک سال گذشته خرید خود را انجام داده اند در شرایط سود به سر میبرند. این مساله بار دیگر اهمیت هولد بلند مدت را در بازار رمزارزها نشان میدهد.  

 

 

آیا سرمایه گذاران در مورد بیت کوین بولیش هستند؟

با ریزش قیمت از 69,000 دلار به سطوح کنونی، ترس ها و شوک های زیادی در بازار به ثبت رسید. این مساله با  فروش بیشتر سرمایه گذاران برای جلوگیری از ضرر بیشتر تشدید شد. 

یک تغییر هشدار دهنده در بازار میزان ذخیره بیت کوین فعال در بازار است. در طی بازار بولیش، میزان ذخیره فعال پایین ماند تا زمانی که روند نزولی آغاز شد. این باعث شد که ذخیره فعال به حدود 1 میلیون BTC برسد که بیشترین میزان طی 22 ماه است. 

آخرین باری که چنین حجم بالایی از بیت کوین در بازار فعال بود به اکتبر 2020 برمیگردد. به طرز جالبی، این تاریخ شروع بول مارکت یا بازار گاوی بود. بنابر این ممکن است این سطح بالای ذخیره فعال نقش مهمی در بازیابی قیمت ایفا کند و قیمت را بالاتر ببرد. همچنین این مساله به این معنی است که کف بازار در قیمت 17,600 دلار ثبت شد و قرار نیست بیشتر از آن ریزش کند. همچنین روند انباشت به آرامی در حال بهبود است و نشان از احتمال افزایش قیمت دارد. 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: NewsBTC
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.