رویکرد هودل کردن بیت کوین تضعیف شده است؟

یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱

طرز فکر هودل کردن بیت کوین طی چند ماه اخیر تا حدودی ضعیف تر شده است و بازار بیشتر به سمت دریافت سودهای کوتاه مدت تمایل پیدا کرده است که باعث شده عملکرد بیت کوین تحت تاثیر قرار بگیرد. خصوصا توانایی بیت کوین برای رسیدن به اهداف میان مدت تا بلند مدت. 

عملکرد قیمت بیت کوین به گونه ای بود که موفق نشد به اهداف میان مدت خود برسد و به کمترین میزان طی 6 ماه گذشته رسید. علیرغم اینکه معمولا در ریزش‌ها فرصت مناسبی جهت انباشت بیت کوین فراهم میشود، حرکت صعودی تا حدودی محدوده شده و ریزش‌های بیشتر در پس آن رخ میدهد. 

 

 

هولدرهای بلند مدت به تبع این شرایط قادر به کسب سود نبودند. این موضوع از طریق نسبت MVRV در تایم 180 روز مشخص میشود که طی 6 ماه گذشته در محدوده منفی قرار داشته است. 

کل سرمایه در سود بیت کوین در کمترین میزان خود در 6 ماه گذشته قرار دارد. ریزش در بازه زمانی یاد شده تایید میکند که هودلرهایی که مدتی پیش بیت کوین خریداری نموده اند هنوز پول کافی ندارند. همچنین رویکرد کسب سود کوتاه مدت را تقویت میکند و بیان میکند سرمایه گذارانی که نزدیک کف‌های ماه ژوئن خرید خود را انجام داده اند احتمالا مقداری در سود باشند. 

 

 

زمانی که صحبت از سوددهی بیت کوین میشود، نتیجه گیری کلی به این صورت شده که سودهای کوتاه مدت بیشتر مورد علاقه فعالان بازار است. نتیجه این نوع نگرش به این صورت شده که هر فشار خرید طی چند ماه گذشته فقط منجر به رشدهای قیمت محدود شده است. 

 

روند کسب سود کوتاه مدت از بیت کوین باعث میشود فعالان بازار راحت تر بتوانند فشارهای فروش و کف‌های قیمت را پیش بینی کنند. به عنوان مثال، تست مجدد سقف سال 2017 نشان داد که تقاضای قدرتمند در محدوده قیمت 20,000 دلار وجود دارد. بیت کوین هر زمان که به کف رسید مجددا بازگشت داشت، و این مساله میتواند به تغییر استراتژی به نفع فرصت‌های کوتاه مدت کمک نماید. این نتیجه همچنین بازتاب انباشت و توزیع Wyckoff نیز هست. 

عوامل اقتصاد کلان نیز تاثیر زیادی بر ترجیح کنونی برای دریافت سودهای کوتاه مدت دارند. بازار کریپتو و بازار سهام با فشار از طرف قانون گذاران مواجه هستند و چشم انداز بازیابی بولیش در کوتاه مدت تقریبا بعید به نظر میرسد. 

 

بسیاری از سرمایه گذاران همچنان در حال خرید هستند و امیدوارند علیرغم کسب سودها در کوتاه مدت، در بلند مدت بازیابی قیمت صورت پذیرد. هولدرهای بلند مدت همچنان در حال خرید منظم با مقدار ثابت و میانگین کم کردن در بازار هستند. خصوصا حالا که به نظر میرسد بازار خرسی به اواخر خود نزدیک شده. بیت کوین نیز ممکن است نزدیک کف قیمت چرخه خود باشد چرا که هولد کردن در قیمت های پایینتر باعث میشود ریزش محدود شود. 

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.