بررسی احتمال ریزش بیت کوین به سطح 9000 دلار!

پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱

بیت کوین همچنان در حال تقلا برای عبور از سطح مقاومت کنونی (حدود 21000 دلار) است. BTC چند تلاش برای عبور از مقاومت 21,650 دلار داشت اما موفق نشد. با این حال، ممکن است شاه رمزارزها با سختی‌های بیشتری طی روزهای آینده مواجه باشد. 

 

ریزش بیشتر برای بیت کوین

اولا، به نظر میرسد بیت کوین در حال از دست دادن دامیننس خود است چرا که تریدرها بیشتر به اتریوم و سایر آلتکوین‌ها تمایل نشان میدهند. بیت کوین پس از رسیدن به سطح 25,000 دلار در تاریخ 14 آگوست شروع به سقوط نمود و پس از آن، یک نسبت تراکنش پایین را ثبت نمود به این دلیل که تریدرها علاقه خود را از دست دادند و از شبکه خارج شدند. 

بر اساس اطلاعات Santiment، در این هفته بیش از دو برابر تراکنش‍های بیت کوین در ضرر بودند. موردی که در نمودار پایین قابل مشاهده است. 

 

 

حتی شاخص NUPL نیز در نیمه ابتدایی روز به پایین 0 رسید. این مساله میتواند نشانه‌ای باشد مبنی بر اینکه بیت کوین احتمالا به سمت کف حرکت میکند و بازار آن به طور کلی یک ضرر محقق نشده دارد. 

به طور کلی شاخص NUPL که مخفف عبارت net unrealized profit and loss است، اندیکاتوری است که از تفریق ارزش بازار و ارزش محقق شده تقسیم بر ارزش بازار به دست می‌آید. 

 

 

به طور واضحی، شاخص NUPL بیت کوین در سال جاری همزمان با ریزش شدید قیمت، سقوط کرد. اما در زمان نگارش مطلب، یک رشد کوچک بالای صفر ثبت شد که نشان از امید در میانه شرایط ترس دارد.  

آما آیا این مورد کافی هست که بتواند بیت کوین را بالا نگه دارد؟ احتمالا نه، چرا که بر اساس اطلاعات CoinGlass خرس ها کنترل را به دست گرفته‌اند.  

 

 

همچنین، اصلاح صعودی شدید بیت کوین نتوانست در روز 15 آگوست سطح مقاومت 25,000 دلار را از پیش روی بردارد. 

این مساله حتی خریداران بیت کوین را هم متعجب کرد چرا که فقط 12% قراردادهای خرید با انقضای ماهیانه بالای 22,000 دلار قرار گرفته بود. 

بر این اساس، خرس‌های بیت کوین پوزیشن‌های بهتری گرفته بودند، اگر چه تعداد پوزیشن‌هایشان کمتر بود. 

 

زمستان پیش رو است؟

تحلیلگران مختلف در بازار کریپتو فرارسیدن زمستان رمزارز را پیش بینی کرده اند. پیتر شیف، یکی از بزرگترین منتقدان بیت کوین، پیش بینی نمود که بیت کوین در آستانه ریزش بیشتر قرار دارد. 

یک تحلیلگر آنچین دیگر (@Root) پیش بینی میکند که بیت کوین میتواند شاهد یک ریزش دیگر به سمت 9,000 دلار باشد. 

 

بیت کوین آماده ریزش بیشتر به سمت 9000 دلار است؟

من در حال مشاهده وضعیت نمودار هستم که دهان به دهان میچرخد، زمان این رسیده که در مورد برخی تصورات اشتباه بحث کنیم؟؟؟؟

— Root ???? (@therationalroot) August 23, 2022

 

 

 

رفع مسئولیت: متن فوق توصیه مالی نیست و صرافی ارکان مسئولیتی در قبال متن خبر و تحلیل قیمت ندارد.

 

 

منبع: AMBCrypto
نظرات کاربران

شما میتوانید نظر خود را در مورد این مطلب بیان کنید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
حروف بزرگ و کوچک یکسان است.